2013 elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Toyota GT86 kabrió változata – számol be egy belsős informátorra hivatkozva az Autocar. Elsősorban az amerikai piacra készülne az autó, ahol akár nagyobb darabszám fogyhat belőle, mint a kupé változatból.

A brit lap szerint a modell a nyitható fémtető helyett hagyományosabb vászontetőt kap. Ez teljesen érthető is lenne, hiszen a GT86 a hagyományosabb értékek szerinti sportkocsi, azaz nem a kiemelkedő teljesítményre alapozza az élményt, hanem a kisebb tömegre. Ennek fényében érdemes lesz megnézni – ha megvalósul – a karosszéria csavarodási tulajdonságait, hiszen ehhez általában többletsúlyt jelentő merevítést szokás beépíteni.

Kérdéses az is, hogy vajon a Toyota megtartja-e a hátsó üléseket és a csomagtartóból vesz el helyet az összecsukott tetőnek vagy inkább a kétülésesként kínálja az autót.

Míg a kabrió érkezését még hivatalosan nem erősítették meg, addig Tada Tecuja, a Toyota sportmodelljeinek vezető mérnöke megerősítette, hogy a GT86 erősebb változatán már dolgoznak. Ám a felöltés helyett valószínűbb a hibrid hajtás használata, ami a fogyasztás növekedése nélkül biztosítana pluszteljesítményt.

Tada elmondta, hogy nagyjából 250 lóerős teljesítménnyel fejlesztik Japánban az autót, a tervek szerint 2015-ben kerül piacra. Utalt rá, hogy a hibrid rendszerben nem akkumulátort, hanem kondenzátort használnának az energia tárolására. Ezt a technológiát használta idén a World Endurance Championshipben győztes prototípusában is a Toyota.

A mérnök elmondta, hogy mostanáig a kondenzátor technológia túl drága volt az utcai autók számára, de a Toyota egy elektronikai specialistával dolgozik rajta, hogy megoldja a problémát, hiszen ha túl drága lenne, az autó nem lehetne versenyképes.