Dinamikusan bővül a városi szabadidő-autók piaca, szinte mindegyik gyártó azon dolgozik, hogy részt kapjon a tortából. A Chevrolet jön a Traxszel, az Opel a Mokkával, a Ford az EcoSporttal, a Peugeot a 2008-cal, a Suzuki az új SX4-gyel stb., hogy versenyre kelljenek a piacot meghatározó Nissan Juke-kal. Úgy hírlik, a Mazda is fejleszti saját autóját.
Az apró terepes a következő generációs Mazda2 padlólemezére épül, várhatóan CX-3 néven mutatkozik majd be. A japán mérnökök célja, hogy a kategória legjobb vezethetőségével ruházzák fel a kocsit. Ennek eléréséhez igyekeznek, minél könnyebbre tervezni az autót, de a kis tömeg nyomán a fogyasztás is kedvező lehet.
A pletykák szerint a motorpaletta újító lesz, a fő vonalat 1,3 literes turbós benzinmotor adja, többféle teljesítményű variánsokkal, míg a dízelre vágyók számára egy szintén új 1,6 literes motort kínál majd a Mazda.
Bár a forma terepjáróra utal majd, az üzemanyag-takarékosság és a vevők alapvető elvárásai miatt valószínűleg nem kerül az autóba 4×4-es hajtás, csak elsőkerék-hajtású kivitelben készül a CX-3. Fontosabb lesz a használhatóság, praktikum. Ezért kerülhet bele csúsztatható hátsó ülés és egy gombnyomással ledönthető hátsó üléstámla.
Az autó a CX-5 kistestvére lesz, így a formai megoldásait is tőle örökli. Várhatóan az orr-részt a Mazda új hűtőmaszkja uralja majd, sportosra szabott fényszórókkal párosítva. A robusztus hatás kedvéért erősen domborodó sárvédőket formáznak hozzá.
Ha hihetünk a pletykáknak, a Mazda CX-3 jövő év második felében mutatkozik be és 2014 elején kerül a piacra. Ám nem ez az egyetlen újdonság a Mazda háza táján, hiszen az említett Kettes mellett érkezik az új Mazda3 és az MX-5 is, valamint egy kis városi típus is.