A HRT nem titkoltan a két ázsiai óriáspiac, India és Kína kegyeit kereste azzal, hogy Narain Karthikeyant versenyzőként, Ma Csing-Huát pedig tesztpilótaként alkalmazta 2012-ben.
A kínai ifjonc több szabadedzésen is vezetési lehetőséget kapott az év második felében, sőt, a vég közeledtével még a vadonatúj austini pályán is bevetették az állandó pilóta Karthikeyan helyett.
Mostanra világos, hogy a HRT-nek nem sikerült sem kínai, sem más befektetőket találnia, a spanyol kiscsapat nem is nevezett 2013-ra, a hírek szerint Ma Csing-Hua és a menedzsmentje pedig már szezon vége előtt elkezdte keresni a menekülési utat.
A spanyol AS úgy tudja, a China Sports Management már az Amerikai Nagydíj környékén megkereste a másik két mezőny végi csapatot, a Marussiát és a Caterhamet – a két alakulatnál továbbra is van még egy-egy szabad hely, legalábbis papíron.
Bár a menedzsment pár hete leszögezte, hogy Ma Csing-Hua biztosan indul majd a 2013-as Kínai Nagydíjon, a tapasztalatlan és korábbi kiemelkedő eredményekkel nem rendelkező pilóta főállású versenyzőként való alkalmazása nem tűnik valószínűnek, azonban egy tartalékosi állásra lehet esélye.