Timo Glock úgy véli, hogy a nagyobb költségvetés a kulcs a Marussia számára, ha a csapat komoly előrelépést akar elérni a Forma-1-ben. A Marussia csapat még Virginként mutatkozott be 2010-ben és az első két idényében utolsóként végzett a bajnokságban, míg idén előreléptek a 11. helyre. Harcban voltak a tizedik helyért is, de az évadzáró Brazil Nagydíjon Vitalij Petrov megszerezte a Caterham addigi legjobb eredményét, a 11. helyet, így végül övék lett a jobb összesített eredmény.

A pénztől gyorsul a Forma-1-es autó 1
A pénztől gyorsul a Forma-1-es autó 7


Glock, aki immár negyedik évét kezdheti meg a csapatnál, tisztában van vele, hogy csak a nagyobb költségvetés segíthet a Marussia számára elhagyni a mezőny hátsó felét.

„Nagyobb költségvetés, ez a kulcskérdés” – nyilatkozta az Autosportnak. „Mindannyian tudjuk, hogy ha jelentősen előrébb akarsz lépni, akkor több pénzre van ehhez szükség.”

„Fejlesztünk a lehetőségeinkhez mérten, de mindenki más is fejleszt és ők több pénzzel gyorsabban fejlesztenek. A fő célunk, hogy jelentősebb költségvetésünk legyen, ez az, amin a srácok dolgoznak, és utána előreléphetünk.”

A német pilóta szerint csapata a szélcsatornás fejlesztések hiányától is szenved, mivel az első két évben csakis számítógépes szimulációt használtak az aerodinamikai elemek ellenőrzésére. Emellett az idei autó csak az utolsó pillanatban készült el, gyakorlatilag nem tesztelték, valamint egész évben KERS nélkül futott, ellentétben a rivális Caterhammel.

„Biztos vagyok benne, hogy sokkal erősebbek lehettünk volna megfelelő év elejei teszteléssel és ha már korábban megkezdtük volna a szélcsatornás munkát” – mondta. „Persze a KRES is számít, de ha egy kicsit korábban tudtunk volna átváltani a szélcsatornára, közelebb lehettünk volna a Caterhamhez, talán még le is győzhettük volna őket. Ezen dolgozunk a következő idényre.”

2013-ban a Marussia szorosabbra fűzi együttműködését a McLarennel, amely nyomán használhatják a topcsapat szimulátorát és szélcsatornáját.