Októberhez képest a Honda 70,9 százalékkal 41 205 autóra, a Toyota pedig 39,9 százalékkal 63 800 gépkocsira növelte eladásait novemberben Kínában. A Nissan (79 500 autó), a Mazda (12 187), a Suzuki (22 832), továbbá a Subaru márkát birtokló Fuji Heavy Industries (2248) is növekedésről számolt be az előző havi eladásaihoz képest.
Iparági bennfentesek szerint a japán autógyártók erőre kapása többek között annak is köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban komoly raktárkészleteket felhalmozó cégek jelentős kedvezményekkel próbálják visszacsalogatni a vásárlókat kínai szalonjaikba – írta a Hszinhua kínai hírügynökség. Egyes gyártók ötszázezer – egymillió forintnak megfelelő összeggel csökkentették áraikat.
Ugyanakkor éves összevetésben még így is jelentős visszaesést könyvelhettek el a japán gyártók Kínában november folyamán. A javuló adatok ellenére a Nissan 29,8, a Mazda 29,7, a Honda 29,2, a Toyota 22,1, a Suzuki 11,4, a Fuji pedig 55,1 százalékkal kevesebb autót adott el idén novemberben, mint a múlt év azonos időszakában.
Októberben éves összevetésben a Honda kínai forgalma 54 százalékkal, a Toyotáé 44,1 százalékkal, a Nissané pedig 40,7 százalékkal esett.
A gasgoo.com felmérése szerint a piaci szereplők 64 százaléka úgy véli, novembert követően tovább növekedhetnek a japán autóeladások Kínában. Ugyanakkor erre a két ország diplomácia kapcsolatainak jövőbeli alakulása is nagy – és egyelőre megjósolhatatlan – hatással lesz.
Forrás: MTI