A megrendelők igényeinek megfelelően kialakított járműveket légkondicionálóval, mozgássérült lifttel, vezetőoldali levegőhűtéssel, fűthető sofőrüléssel és telefontöltő csatlakozóval szerelték fel. A svéd szabványoknak megfelelően az autóbuszban beépített alkoholszonda is található, mely nélkül gyakorlatilag nem indítható be a motor. A kerekesszékkel utazók érdekében tágas peronnal és a szokásosnál alacsonyabb magasságú padlóval alakították ki a Lider 10 belső elrendezését. A járműveket a szigorú szabványoknak megfelelően további helyzetjelző fényszórókkal, ajtóvilágítással és plusz fényszórókkal szerelték fel. Az autóbuszokat Euro 5-ös Cummins motorokkal készülnek.
Az egyedi igényeknek szerint gyártott autóbuszok több ponton eltérnek a szokványos kialakítású Lider 10 típusú járművektől. Az új Autosanok várhatóan saját lábukon hagyják el Lengyelországot, a tengert pedig komppal szelik át. A lengyel gyártó a svédeknél eddig 154 autóbuszt értékesített 2005-ös piacra lépése óta. Az Autosan tudatosan fejleszti termékeit a skandináv piacra, erre jó példa a 2010-ben bemutatott Eurolider.
Az északi országokban elsősorban olyan járművekre van kereslet, amelyek magas felszereltséggel, az erős motorral, illetve a magas fokú kényelemmel készülnek. Komoly versennyel kell azonban szembenézni, hiszen a hazai terepen is erős Volvo illetve Scania is számos alternatívával szolgál a városközi autóbuszok piacán. Bár a svéd Liderek valóban gazdag felszereltséggel készülnek, az autóbuszok formaterve már jó ideje ráncfelvarrásért kiállt,hiszen első ránézésre olyanok, mint a tuningolt nagypolszkik, igaz, ezekbe már alkoholszonda is van.