Az autószalonok zsúfolt káoszában nem tülekednek úgy a sajtó megbecsült képviselői, mint pár napja Mladá Boleslav-ban. Pedig tucatnyi világújdonság helyett csak egyről rántották le a leplet, de ennyi épp elég volt, hogy a büszke csehek körberajongják az új Skoda Octaviát.
Nagyszabású bemutató, forgószínpad járt a friss harmadik generációnak, ami a márka húzóneveként komoly elvárásokkal néz szembe. Ezeknek pedig meg kell felelni, eminens diákként példás teljesítményt nyújtva. Így lázadozás helyett maradtak az elődöknél bevált sikerreceptnél.
Teljesen új formát alkotott a tervezőgárda, de a stílus maradt egyszerű, konzervatív. A Rapid által bevezetett arculathoz igazodik az Octavia, új helyre került a márkajelzés, és megjelent a fekete Magnum-bajuszra emlékeztető hűtőrács. A rövidebb túlnyúlások és a hosszabb tengelytáv lendületet ad az oldalnézetnek, hátul pedig a hagyományosan C sziluettel világító féklámpák azonosítják be az Octaviát.
Magyar kedvenc lehet az új Octavia
1/29 A harmadik generációs Skoda Octaviához minden földi jó rendelhető lesz, de igazi adu ásza mégis a bődületes térkínálat és hatalmas csomagtér marad
A harmadik generációs Skoda Octaviához minden földi jó rendelhető lesz, de igazi adu ásza mégis a bődületes térkínálat és hatalmas csomagtér marad
Fotó megosztása:
2/29 A 10,8 centiméterrel megnyújtott tengelytáv kedvezményezettei a hátsó sorban ülők, minden dimenzióban bővült a helykínálat
A 10,8 centiméterrel megnyújtott tengelytáv kedvezményezettei a hátsó sorban ülők, minden dimenzióban bővült a helykínálat
Fotó megosztása:
3/29 Vízszintes vonalak sokasága nyújtja dinamikusra az Octavia frontrészét, de valljuk be, ha nem lenne a márkajel felett az apró betörés, simán elmennek Audinak
Vízszintes vonalak sokasága nyújtja dinamikusra az Octavia frontrészét, de valljuk be, ha nem lenne a márkajel felett az apró betörés, simán elmennek Audinak
Fotó megosztása:
5/29 Vízszintes vonalak sokasága nyújtja dinamikusra az Octavia frontrészét, de valljuk be, ha nem lenne a márkajel felett az apró betörés, simán elmennek Audinak
Vízszintes vonalak sokasága nyújtja dinamikusra az Octavia frontrészét, de valljuk be, ha nem lenne a márkajel felett az apró betörés, simán elmennek Audinak
Fotó megosztása:
6/29 Ez a műanyag derékszög nem a rossz összeszerelési minőség bizonyítéka, hanem egy praktikus megoldás. A mobil-sarok tépőzárral kapaszkodik a kárpitba, így segítségével bármikor sarokba szoríthatjuk rakoncátlan csomagjainkat
Ez a műanyag derékszög nem a rossz összeszerelési minőség bizonyítéka, hanem egy praktikus megoldás. A mobil-sarok tépőzárral kapaszkodik a kárpitba, így segítségével bármikor sarokba szoríthatjuk rakoncátlan csomagjainkat
Fotó megosztása:
7/29 Hátul a C alakban világító lámpatestek azonosítják be a harmadik generációs Octaviát
Hátul a C alakban világító lámpatestek azonosítják be a harmadik generációs Octaviát
Fotó megosztása:
9/29 A belső sem játszik az érzelem húrjain, minden a helyén, a minőség méltó a VW csoporthoz
A belső sem játszik az érzelem húrjain, minden a helyén, a minőség méltó a VW csoporthoz
Fotó megosztása:
10/29 A komoly méretű központi LCD érintőképernyője kitűnően kezelhető
A komoly méretű központi LCD érintőképernyője kitűnően kezelhető
Fotó megosztása:
11/29 A kesztyűtartó kiállta a fényképezőgép próbát, simán elnyelte az objektívvel igen méretes Canon fotómasinát
A kesztyűtartó kiállta a fényképezőgép próbát, simán elnyelte az objektívvel igen méretes Canon fotómasinát
Fotó megosztása:
13/29 Újabb okos praktikus apróság a csomagtér padlókárpitja, gumírozott fele könnyen tisztítható, nem gond a koszosabb rakomány
Újabb okos praktikus apróság a csomagtér padlókárpitja, gumírozott fele könnyen tisztítható, nem gond a koszosabb rakomány
Fotó megosztása:
14/29 Sokadik praktikus apróság az üzemanyagtöltő nyílásba rejtett jégkaparó
Sokadik praktikus apróság az üzemanyagtöltő nyílásba rejtett jégkaparó
Fotó megosztása:
15/29 Nincs semmi csicsa, a részletek is rém egyszerűek az autón, a tervezők időtállóságot remélnek a sallangmentes megoldásoktól
Nincs semmi csicsa, a részletek is rém egyszerűek az autón, a tervezők időtállóságot remélnek a sallangmentes megoldásoktól
Fotó megosztása:
17/29 590 liternyi csomagtér és rengeteg rögzítőháló
590 liternyi csomagtér és rengeteg rögzítőháló
Fotó megosztása:
18/29
Fotó megosztása:
19/29 A Rapiddal indult formanyelvhez igazodik az új Octavia, ami 9 centivel hosszabb és 4,5 centiméterrel szélesebb a második generációnál
A Rapiddal indult formanyelvhez igazodik az új Octavia, ami 9 centivel hosszabb és 4,5 centiméterrel szélesebb a második generációnál
Fotó megosztása:
21/29 Jó ár/érték arány, időtlenül egyszerű megjelenés, minőség és mindenek előtt hatalmas tér, ezt ígéri a bemutató leleplezett Octavia. Mindez hogyan néz ki a gyakorlatban? Január közepén kiderül.
Jó ár/érték arány, időtlenül egyszerű megjelenés, minőség és mindenek előtt hatalmas tér, ezt ígéri a bemutató leleplezett Octavia. Mindez hogyan néz ki a gyakorlatban? Január közepén kiderül.
Fotó megosztása:
22/29
Fotó megosztása:
23/29 Összesen nyolc motorral készül majd az Octavia, a legtakarékosabb dízelre 3,4 literes fogyasztást ígérnek a gyáriak
Összesen nyolc motorral készül majd az Octavia, a legtakarékosabb dízelre 3,4 literes fogyasztást ígérnek a gyáriak
Fotó megosztása:
25/29 Leleplezés előtt
Leleplezés előtt
Fotó megosztása:
26/29 Panoráma tetőablak is szerepel a rendelhető extrák között
Panoráma tetőablak is szerepel a rendelhető extrák között
Fotó megosztása:
27/29 A rövid ismerkedés alatt kiderült, hogy az Octaviának rengeteg arca lehet.
A rövid ismerkedés alatt kiderült, hogy az Octaviának rengeteg arca lehet.
Fotó megosztása:
29/29 A rövid ismerkedés alatt kiderült, hogy az Octaviának rengeteg arca lehet.
A rövid ismerkedés alatt kiderült, hogy az Octaviának rengeteg arca lehet.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Vízszintes vonalak sokasága nyújtja dinamikusra az Octavia frontrészét, de valljuk be, ha nem lenne a márkajel felett az apró betörés, simán elmennek Audinak
Kritikaként felmerült, hogy egyre jobban igazodik a Volkswagen csoport egyenruhájához, nyilván nem alaptalan megfigyelés, de az Octavia vásárlókat sosem a markáns egyedi arculat érdekelte. Sokkal inkább a bőséges helykínálat, amiben a harmadik generáció sem vall szégyent.
Hátul a C alakban világító lámpatestek azonosítják be a harmadik generációs Octaviát
Hátul a C alakban világító lámpatestek azonosítják be a harmadik generációs Octaviát
Az új modell 9 centivel hosszabb és 4,5 centiméterrel szélesebb a második generációnál, valamint a tengelytáv is nőtt 10,8 centivel. Ennek a második sorban ülők örvendhetnek, az eleve nagy lábtér még tovább nőtt, a csomagtér pedig egyenesen hatalmas, 590 liternyi tér várja alaphelyzetben a csomagokat.
Sorolhatnám még a centiket, szinte minden dimenziót tekintve javult a helykínálat, ráadásul praktikus ötletekből sincs hiány. A csomagtérbe kétoldalú kárpitszőnyeg került, ami egyik felén gumírozott, könnyen tisztítható felülettel várja a frissen fogott harcsákat, virágföldet, másik oldala pedig szokásos kárpitként funkcionál.
Ezt felhajtva további rekeszekre bukkanunk, de a hosszú rakomány sem marad hely nélkül, a könnyen ledönthető üléseknek hála 2,4 méterig bármit magunkkal cipelhetünk utunk során. A csomagok rögzítését komoly hálóhad szolgálja, kiegészítve egy érdekes megoldással, a kárpitszőnyeghez tépőzárral tapadó térhatárolóval. Használatával bármikor sarokba szoríthatjuk a rebellis, rendbontó szatyrokat, egyéb csomagokat.
Ez a műanyag derékszög nem a rossz összeszerelési minőség bizonyítéka, hanem egy praktikus megoldás. A mobil-sarok tépőzárral kapaszkodik a kárpitba, így segítségével bármikor sarokba szoríthatjuk rakoncátlan csomagjainkat
Ez a műanyag derékszög nem a rossz összeszerelési minőség bizonyítéka, hanem egy praktikus megoldás. A mobil-sarok tépőzárral kapaszkodik a kárpitba, így segítségével bármikor sarokba szoríthatjuk rakoncátlan csomagjainkat
Pár perc ücsörgés a volán mögött nem ruház fel életre szóló tapasztalatokkal, de a rövid ismerkedés alatt kiderült, hogy az Octaviának rengeteg arca lehet. A kiállított modellek több felszereltségi szintet mutattak be, egyik inkább a Rapidhoz közelít egyszerű szürke hangulattal, a másik pedig szinte Passat ellenfél hatalmas panorámatetővel, kitűnő érintőképernyős LCD kijelzővel, fautánzat díszítő elemekkel.
Biztonság terén sikerült felzárkózni a konkurenciához, adaptív, távolságtartó tempomat, automata távolsági fényszórók, sávelhagyás jelző, parkolósegéd, táblafelismerő szolgálja a kényelmet és a kockázatmentes közlekedést. Ha mindez kevés, és elkerülhetetlen a baj, még az aktív automata vészfékrendszer és a kilenc légzsák adta védelemben bízhatunk.
590 liternyi csomagtér és rengeteg rögzítőháló
Nagyobb, biztonságosabb, és most jön a trükk, mégis könnyebb! Legalábbis az alapmodell, ami 102 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, mint a kettes Octavia. Lehet, extrákkal teletömve már változik a helyzet, de mindez így is elismerésre méltó teljesítmény.
A motorok természetesen a Volkswagen polcairól kerülnek le. Nálunk a Greenline változat lehet érdekes, a koplalásra kihegyezett kivitel 1.6 literes 110 lóerős TDI motorja mindössze 3,4 literes átlagfogyasztást ígér 89 g/km szén-dioxid kibocsájtása mellett.
Összesen nyolc motor alkotja a palettát, négy benzines TSI, valamint négy TDI dízel. Az RS kivitel érkezéséig az 1.8 literes TSI képviseli a csúcsot 176 lóerős teljesítménnyel. A belépőmotorokat kivéve minden esetben rendelhetünk start-stop rendszert, valamint kedvünkre választhatunk a kézi illetve automata DSG váltók közül.
Jó ár/érték arány, időtlenül egyszerű megjelenés, minőség és mindenek előtt hatalmas tér, ezt ígéri a bemutató leleplezett Octavia. Mindez hogyan néz ki a gyakorlatban? Január közepén kiderül.
Január közepén végre vezethetjük, és addigra kiderülnek a hazai árak is, ami az elcsípett információk szerint nem fog jelentősen változni a második generációhoz képest. A most bemutatott ötajtós mellett jövőre érkezik a kombi kivitel, de lesz összkerékhajtású Scout és luxussal gazdagon megrakott Laurin-Klement kivitel is.
No meg persze az RS, 240-250 lóerős teljesítménnyel!