A Ferrarinál még október elején erősítették meg, hogy 2012 folyamán újra gondok akadtak a maranellói szélcsatornával, amely teljesen esetlegesen szolgáltatott jó és rossz adatokat egyaránt. Az olasz csapatnál már korábban is voltak hasonló problémák, ezért ellenőrzésként a Toyota Motorsport kölni létesítményét is használták – a 2013-as munkát pedig egészen augusztusig kizárólag ott végzik majd, amíg kijavítják és újrakalibrálják a saját szélcsatornájukat.
„Már néhány hónapja dolgozunk az átszervezési programunkon, emellett új munkamódszereket is bevezetünk, különösen a szélcsatornát illetően. Ahogy köztudott, a maranellói létesítményt felújítjuk, egészen augusztusig zárva lesz. Addig a Toyota kölni szélcsatornáját használjuk majd” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.
„Ezen kívül a szélcsatornán és a konkrét tervezésen dolgozók közötti munkamegosztást is javítjuk. Idén felismertük, hogy talán túl sok mindent csináltunk egyszerre, ezért nem voltunk elég hatékonyak. Ami a tervezést illeti, főleg a 2013 nyújtotta különleges kihívás miatt, amely egy vadonatúj projekt vitelét is jelenti, úgy döntöttünk, hogy két felelős lesz ezen a területen: a Maranellóban nevelkedett, igen hatékony Simone Resta dolgozik majd a 2013-as autón, míg Fabio Montecchi a következő évi modellel foglalkozik. A főtervező emellett Nikolas Tombazis marad.”
„Tisztában vagyunk vele, hogy Luca di Montezemolo elnök úr elvárásának megfelelően rögtön versenyképes autóval kell kezdenünk. Bár az idény végéig hajtottunk (2012-ben), a szezonzáró előtti pár héttől fogva már egyértelműen az új projektre koncentráltunk. A 2013-as autót január legvégén vagy február első napjaiban mutatjuk be, de szokás szerint az csak az első változat lesz, a végső modell az tesztelés végén vagy csak Ausztráliában érkezik, az utolsó pillanatig dolgozni fogunk rajta.”