Idén világosan látszott, hogy míg az idény elején a Forma-1-es csapatok komoly kihívással szembesültek a Pirellik kopása miatt, az alakulatok a szezon második felére kiismerték az abroncsokat, a gyártó biztonságosabb párosításaival pedig már laza egykiállásos stratégiákat is végig tudtak vinni az utolsó versenyeken.
A milánói cég 2013-ra új szerkezetű gumikkal készül, amelyek visszahozzák majd a „problémásabb” kopást, de a korábbiaknál szélesebb működési tartományt biztosítanak.
„Igen, gyakorlatilag erről van szó” – mondta a GPUpdate.netnek nyilatkozva a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. „Gyorsabban melegszenek majd fel a gumik, mert a kanyarok jobban megdolgoztatják majd őket.”
„A keverékek módosításaival igyekszünk visszahozni a kopást, mert őszintén szólva az idény végén már nem nagyon volt ilyesmi, pedig nem ezt kérték tőlünk. Már-már a régi futamokat idéztük, amikor egy kiálláson múlott az egész. Azt nem mondom, hogy laza volt, de a csapatok már uralták a helyzetet.”
A Forma-1-es csapatok a szezonzáró Brazil Nagydíj első szabadedzésén kipróbálhatták az egyik 2013-as prototípust, amely az idei kemény keveréket „hordta” az új struktúrán. Hembery elégedett volt a tapasztalatokkal.
„Keveset mentek rajta, és azt is eléggé zöld (gyenge tapadású – a szerk.) pályán, de összességében így is visszaigazolta a saját teszteredményeinket. Nem új keveréket próbáltak ki, a mostani keményet kapták, de így is kiderült, hogy sikerült elérnünk a célzott fejlesztést. Egyesek nehezebben bírtak velük, mások könnyebben, megint másoknak semmi gondja nem volt, szóval eltérő adatok voltak a mezőnyben.”
„De úgy gondolom, a csapatok így is képet kaphattak az új irányvonalunkról, a lényeg pedig az, hogy az új gumi nem borította fel az autók egyensúlyát, legalábbis nem annyira, hogy nem lehetne rá megfelelő megoldást találni a normális téli fejlesztések keretében.”