Eduardo Chagas, az ETF főtitkára levelében arról ír: a Ro-La szolgáltatás leállítása közvetve és közvetlenül is csökkenteni fogja a vasúti szolgáltatások volumenét. Az ETF információi szerint megközelítőleg 300 ezer kamion használja a Nagylak-Hegyeshalom útvonalat évente. Ennek a mennyiségnek mintegy 10 százalékát szállította a RoLa Kiskundorozsmától Ausztriáig. Így a szolgáltatás tervezett megszüntetése hatással lesz a munkaerőpiacra és a környezetre is.
A főtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy korábban a RoLa-nak nyújtott állami segítségnyújtás célja az volt, hogy megkönnyítse a versenyt a vasút és a közút között. Ez a támogatás azonban a kezdeti 900 millió forintról 550 millióra csökkent. Most pedig úgy tűnik, hogy senkinek sem áll érdekében a kombinált vasúti-közúti szolgáltatást további fenntartása. Ezért az ETF azt kéri a magyar kormánytól, tegyen intézkedéseket annak érdekében, hogy a magyar RoLa vonatok a jövőben is működhessenek, és védje meg az érintett munkavállalók munkahelyeit. A VSZ is bízik benne, hogy az ügy kedvező fordulatot vesz.
A VSZ közleményében emlékeztet: októberben kapták az információt, hogy a Kiskundorozsma és Wels között járó kamionszállító RoLa szerelvényeket az osztrák vasutak tulajdonában álló Hungarokombi Zrt. a december 15-től induló menetrendi évben nem kívánja tovább közlekedtetni. A VSZ kiemelt fontosságúnak tartja a fenntartható európai közlekedést és az érintett több mint 100 vasutas munkahelyét.
Forrás: MTI