A Porsche bemutatta a 2013-as 911 GT3 Cup modellt, a márka új versenyautóját. Alapját a 2011 végén bemutatott 991 kódjelű 911-es adja. Ennek megfelelően az alapvető formai jegyek, a nyúlánkabb karosszéria, a LED-es nappali menetfények, a vékony hátsó lámpák egyértelműen azonosítják a kocsit.  

Porsche 911 versenyzőknek 1
Porsche 911 versenyzőknek 19


Természetesen nem hiányoznak a versenyautótól megszokott egyedi spoilerek, lökhárítók, koptatók stb. Az egyes kerekeket központi anya rögzíti, míg a kipufogó középütt bújik ki a karosszériából. Az utastér versenyautósan csupasz, a korábbinál nagyobb biztonságot nyújtó új bukóketrec és versenyülés került bele. A műszerfal elődjéhez hasonlóan digitális.

Motorja 3,8 literes hathengeres boxer, amely 460 lóerő teljesítményt produkál, 10 lóerővel többet, mint elődje. Sebességváltója hatfokozatú szekvenciális, újdonság, hogy már a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható. Kuplungot használni elsősorban csak rajtnál szükséges.

Mint Timo Bernhard, a Porsche gyári pilótája elmondta, az új versenyautó fő előnye, hogy sokkal könnyebben uralható határhelyzetben. Hozzátette, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, illetve az új futóműgeometria nagyon pozitív az irányíthatóság szempontjából. De a lényeg változatlan, „nagy élmény vezetni”.

Az új Porsche 911 GT3 Cup 181 200 euróba (34,3 millió forint) kerül adók nélkül. Az autó alapvető piaca a Porsche Cup, a márka saját sorozata, ahol 2013-ban ezzel az autóval lehet indulni, persze más sorozatokban is megjelenik majd.