A közlekedési lámpáknál való új forgalmi szabályok szerint az autósok mostantól nemcsak a piros, hanem már a sárga jelzésnél kötelesek megállni, ellenkező esetben a piroson való áthajtáshoz hasonló összeget kénytelenek megfizetni, és magas számú büntetőponttal is sújtják őket.
 
A szigorítás komoly elégedetlenséget okoz az autósok körében, akik az interneten arra kérdeznek rá: mi értelme van a három színű jelrendszernek, ha a piros és sárga lámpa „megsértése” is ugyanolyan súlyú szabályszegésnek számít ezentúl.

Sokan aggodalmuknak adnak hangot, mondván, igen nehézkes és veszélyes is a hirtelen fékezés a zöldről sárgára való lámpaváltásnál. Hasonló kritikával élt még a hivatalos Hszinhua hírügynökség is, amely a Sina mikroblogon a fizikus Newtont és annak első törvényét idézve a mozgásban lévő test hirtelen lefékezésének nehézségeire emlékeztetett, a szabályozást pedig ésszerűtlennek, a fizika törvényeivel ellentétesnek nevezte.

Az új előírások miatt szerdán már balesetek is történtek – számoltak be az internetes közösség tagjai. A hatóságok ugyanakkor megvédik az új szabályozást, mondván, az a balesetek számát csökkentheti.

Januártól szigorodtak a szabályok ellen vétők számára kirovandó büntetések is a kelet-ázsiai országban. Így például a közlekedési lámpán áthajtók három helyett hat büntetőpontot érdemelnek, az egy év alatt 12 pontot begyűjtőknek pedig kötelező az autósiskolába való újbóli beiratkozás és új gépjárművezetői vizsga letétele. Az utakra csak ezt követően jogosultak visszatérni.

Újdonság, hogy 2013-tól egész életükre eltiltják az ittas vezetésen ért és a halálos balesetet okozó sofőröket, mint ahogy a drogos befolyásoltságon rajtakapott vezetőket is.

Kínában több mint 20 millió ember szerez évente jogosítványt. A vezetői engedéllyel rendelkező autósok száma jelenleg 186 millió, a motorosokat is beszámítva a 250 millióhoz közelít a szám.

Tavaly csaknem 211 ezer súlyos közlekedési baleset történt az ország útjain, több mint 62 ezer ember veszítette életét.