A Ferrari már teszteli a California 2014-re várható új generációs kivitelét. A szemfüles fotósok, szemtanúk tippjei szerint lehetséges, hogy turbós V8-as motort kap a maranellói kabrió. Vége a szívómotorok uralmának az olasz szentélyben?
Ezt a tesztautó tipikus turbós hangjából, és a megemelt, hűtőnyílással kiegészített motorháztetőből sejtik az önjelölt jósok. Logikus az elgondolás, hiszen a turbóval felszerelt komoly méretű blokknak több térre, és több levegőre van szüksége a működéshez.
Ezzel szemben belső informátorok cáfolták a pletykákat. Elmondásuk szerint a kipufogórendszer szokatlan hangját a tesztpálya követeli meg. A közeli lakott területek miatt szigorú zajkorlátozás él Fioranóban, és ezért kell különleges, egyedi hangolású rendszer a tesztelés alatt álló modellekre.
Elég gyenge lábakon áll ez a kifogás, főleg annak ismeretében, hogy a Ferrari már fejlesztett V8-as 3.8 literes turbómotort a szintén Fiat tulajdonban lévő Maserati számára. A Quattroportéban szolgálatba lépő duplaturbós egységet egy új üzemegységben fejlesztették, aminek létrehozása 49 millió euróba került az olaszoknak.
Ekkora befektetést valószínűleg nem a Maserati kedvéért vállaltak, és az is biztos, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi normáknak csak a kisebb lökettérfogatú turbómotorokkal tud majd megfelelni a Ferrari.