Az F1-ben 2006 óta használt 2,4 literes V8-as motorok utolsó idényüket teljesítik majd 2013-ban, jövőre új, erősebb KERS-szel párosított 1,6 literes turbós V6-osok váltják majd őket, amelyek a mostani 18 ezer helyett legfeljebb 15 ezres fordulaton pörögnek. 
Az elmúlt egy-két évben többen is aggodalmukat fejezték ki az új erőforrások hangja miatt, ami esetleg nem lesz elég „dögös”, erős, nem lesz az F1-hez méltó. A leghangosabban a pályák képviselői tiltakoztak az új formula ellen, de egy ideje nem hallani felőlük, és mostanra az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is megbékélt az új hanggal.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, egyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai főmegbízottja, Charlie Whiting egyáltalán nem aggódik:
„Nagy, igazán nagy kihívás ez a motorgyártók számára. Nagyon várom, hogy a pályán lássam őket, hogy kiderüljön, mennyire bonyolultak, mennyire elmések. Az biztos, hogy végtelenül high-tech erőforrások lesznek” – mondta az ismert szakírónak, Peter Windsornak.
„Ami a hangot illeti, szerintem az emberek gyorsan hozzászoknak majd. Ha visszagondolok a Brabhamnél használt régi négyhengeres BMW-motorokra, amelyek 11 ezres fordulaton pörögtek, azok is jól szóltak. Az új motorok sem lesznek némák. A hangjuk más lesz, de az emberek gyorsan megszokják majd.”
Whitingnak bőven van összehasonlítási alapja, hiszen a turbókorszakban, a nyolcvanas években a Brabham vezető szerelőjeként behatóan megismerhette a BMW erőforrását, amely a mindössze négyhengeres konfiguráció és a 1,5 literes hengerűrtartalom ellenére minden idők legerősebb F1-es erőforrása lehetett, a tesztpadon állítólag 1500-1600 lóerőt is kicsikartak belőle.