Minden ötödik fiatalnak a BMW jut először eszébe, ha autómárkákról kérdezik őket. A legnépszerűbb márkának tízből hatan az Opelt tartják a Suzuki mellett – derül ki az Ipsos F&F fogyasztókat vizsgáló legújabb kutatásából.
Az elmúlt 3 hónapban készített 15-25 év közöttieket reprezentáló 555 fő személyes módon történő megkérdezés nyomán kiderült, hogy a BMW-t, Audit és a Mercedes-t értékelik a legjobb autóknak: magas minőségűnek, megbízhatónak, modernnek, innovatívnak, és egyedi, stílusos márkának tartják. A három vezető márka mellett a fiatalok negyede az Opelt érzi magához közelállónak, és a Peugeot-t ítélik fiatalos márkának.
A megkérdezettek kevesebb, mint fele válaszolta, hogy szüleinek van autója, közülük a legtöbben Opellel, Suzukival és Forddal rendelkeznek.
A 15-25 évesek alig 5%-a jár saját autóval, és 76%-uknak nincs jogosítványa. Minden ötödik fiatal B kategóriás jogosítványt birtokol, a vagy egyéb kategóriát csak 2-3 százalékuk. A jogosítvánnyal rendelkező 15-25 évesek több mint fele 17-18 évesen szerezte meg a vezetői engedélyt, míg húsz százalékuk a vezetés elsajátítását inkább húsz éves kora után kezdte el.
A jogosítvánnyal rendelkező fiatalok negyede naponta vezet, további egyharmaduk heti 2-3 alkalommal. 15%-uk azonban kijelentette, hogy ritkábban, mint 3 havonta, vagy egyáltalán nem szokott volán mögé ülni. A vezetni tudóknak mintegy 64%-a főleg a család vagy rokonok látogatásánál használja az autót.
A saját autóval rendelkező fiatalok kétharmada önerőből, saját pénzből vette autóját, egyharmaduk részben, vagy egészében szülői segítséggel. Hitelre viszonylag kevesen vásároltak autót, 80%-uk készpénzzel fizetett. A vásárolt autók szinte kizárólag használtak, csupán 7% vett újat.
A döntést megelőző keresés főleg a megbízható csatornák igénybe vételével zajlott: barátokon, ismerősökön keresztül érdeklődtek a fiatalok, amelyet az internetes kutakodás követ. A vásárlásnál a legfontosabb szempontnak a jó ár-érték arány, az alacsony fogyasztás és a márka megbízhatósága bizonyult.
Az autóval nem rendelkező fiatalok közül minden második azt állítja, később sem tervez autót vásárolni, ugyanakkor minden tizedik fiatal a következő 1-2 éven belül elképzelhetőnek tartja ezt.
Azok közül, akik az elkövetkező 3 éven belül szeretnének autót vásárolni, 14%-uk venne újat. Preferenciáik megegyeznek azokéval, akik már birtokolnak gépjárművet, számukra is a jó ár-érték arány, az alacsony fogyasztás és a megbízhatóság a fő szempontok a keresés során.
Abban azonban eltérnek a korcsoport autótulajdonosaitól, hogy számukra az elsődleges keresési felület az internet, 63%-uk itt böngész majd autót magának, míg a család és a rokonok tanácsára másodlagosan támaszkodnak majd.