Még 2011 novemberében készült el a városi közösségi közlekedés fejlesztéséről szóló tanulmány, e szerint megszűnik a Széchenyi téri környezetszennyező buszvégállomás. A város középső magjában pedig – mintegy három kilométeres átmérővel – nulla emissziós zónát alakítanak ki. A külső területekről ide érkező buszok hibrid hajtásúak lesznek. A belvárosi nulla emissziós elváráshoz 25 buszra lesz szükség, ebből egy-kettő tartalék lesz, a többi pedig folyamatosan a forgalomban vesz részt.
A járművekkel kapcsolatos elvárások közé tartozik, hogy legyenek alacsonypadlósak, legyen négy egyforma kétszárnyú ajtajuk és legyenek felszerelve ABS-ASR rendszerrel, illetve légkondicionálóval. A járművek becsült ellenértéke nettó 4 milliárd 251 millió forint. Az ajánlatkérő ezt a pénzt vissza nem térítendő európai uniós támogatásból, illetve saját forrásból biztosítja.
Nem lehet ajánlattevő az, aki nem rendelkezik – az utóbbi három évben összességében – legalább tíz alacsonypadlós hibrid hajtású autóbusz szállítására vonatkozó referenciával. Az ajánlatok beadási határideje február 18. A nyílt közbeszerzés nyertese az összességében legelőnyösebb ajánlattevő lesz. Az értékelési kritériumok körében döntő súlyú az ajánlati ár.
A járművekkel kapcsolatos elvárások közé tartozik, hogy legyenek alacsonypadlósak, legyen négy egyforma kétszárnyú ajtajuk és legyenek felszerelve ABS-ASR rendszerrel, illetve légkondicionálóval. A járművek becsült ellenértéke nettó 4 milliárd 251 millió forint. Az ajánlatkérő ezt a pénzt vissza nem térítendő európai uniós támogatásból, illetve saját forrásból biztosítja.
Nem lehet ajánlattevő az, aki nem rendelkezik – az utóbbi három évben összességében – legalább tíz alacsonypadlós hibrid hajtású autóbusz szállítására vonatkozó referenciával. Az ajánlatok beadási határideje február 18. A nyílt közbeszerzés nyertese az összességében legelőnyösebb ajánlattevő lesz. Az értékelési kritériumok körében döntő súlyú az ajánlati ár.
Forrás: MTI