Ki hitte volna: lassan krisztusi korba lép a Suzuki Alto. Az 1981 óta gyártott törpéből a mai napig több mint tízmillió darab készült; a mostani, ötödik szériából tavaly nyáron adták el az egymilliomodik darabot.
Minden körülmény adott volt tehát ahhoz, hogy 2013-ra megújuljon a hazánkban is forgalmazott, indiai gyártású apróság. A kevésbé lényeges változások az esztétikumot érintették: új, ragyogó metálszürke árnyalattal gyarapodott a színválaszték (bár őszintén: egy ilyen kisautónak nem jobban áll a hajnalpír vagy a zsályazöld?), áttervezték az üléskárpitot, a beltéri műanyag elemek sötétebbek lettek, és a dísztárcsák kínálata is átalakult.
Ami a műszaki változásokat illeti, a háromhengeres, egyliteres motorocska szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlést kapott. Ez kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményezett: a megújult Alto átlagos fogyasztása akár 4,3 liter száz kilométerenként, ami a bűvös százas határ alatti (egészen pontosan 99 g/km) CO2-kibocsátásnak felel meg.