A Mladá Boleslávban újragondolt Škoda szentély steril és minimalista, egyszerű hátteret ad a kiállított 46 autónak, és a márkához kapcsolódó egyéb gyűjteményeknek.
A Mladá Boleslávban újragondolt Škoda szentély steril és minimalista, egyszerű hátteret ad a kiállított 46 autónak, és a márkához kapcsolódó egyéb gyűjteményeknek.
Fotó megosztása:
Más opció nem lévén eredeti fakormányt forgatott a Laurin & Klement Voiturette A sofőrje
Más opció nem lévén eredeti fakormányt forgatott a Laurin & Klement Voiturette A sofőrje
Fotó megosztása:
Laurin & Klement Voiturette A - Az alapítók által gyártott első automobil. Rövid pályafutása alatt komoly népszerűségre tett szert, kéthengeres, négyütemű motorja hét lóerővel mozgatta az apró járművet.
Laurin & Klement Voiturette A - Az alapítók által gyártott első automobil. Rövid pályafutása alatt komoly népszerűségre tett szert, kéthengeres, négyütemű motorja hét lóerővel mozgatta az apró járművet.
Fotó megosztása:
Minőségi kialakítás az utastérben, műanyagnak nyoma sincs :)
Minőségi kialakítás az utastérben, műanyagnak nyoma sincs :)
Fotó megosztása:
Laurin & Klement G (1909)
Laurin & Klement G (1909)
Fotó megosztása:
A Typ G már komolyabb szintet képviselt a friss cseh autógyár kínálatában, 10-12 lóerős motorokkal akár 60 km/órás végsebességet is elérhettek a faküllős kerekeken szágudlva
A Typ G már komolyabb szintet képviselt a friss cseh autógyár kínálatában, 10-12 lóerős motorokkal akár 60 km/órás végsebességet is elérhettek a faküllős kerekeken szágudlva
Fotó megosztása:
Ahonnan minden indult. Laurin és Klement apró kerékpárjavító műhelyéből nőtte ki magát a cseh ipar legnagyobb vállalata
Ahonnan minden indult. Laurin és Klement apró kerékpárjavító műhelyéből nőtte ki magát a cseh ipar legnagyobb vállalata
Fotó megosztása:
Az első motorkerékpárok szíjhajtással készültek
Az első motorkerékpárok szíjhajtással készültek
Fotó megosztása:
A kabrió Popular kiegészítő ülése hátul, itt érdekes élmény lehetett a végsebesség 85 km/óra körül utazni
A kabrió Popular kiegészítő ülése hátul, itt érdekes élmény lehetett a végsebesség 85 km/óra körül utazni
Fotó megosztása:
Semmi csicsa, az 1930-as évek átlagigényeit elégítette ki a Skoda Popular
Semmi csicsa, az 1930-as évek átlagigényeit elégítette ki a Skoda Popular
Fotó megosztása:
Semmi csicsa, az 1930-as évek átlagigényeit elégítette ki a Skoda Popular
Semmi csicsa, az 1930-as évek átlagigényeit elégítette ki a Skoda Popular
Fotó megosztása:
A Popular (Typ 906) nevéhez méltóan népszerű volt az 1930-as években. 1934-1946 között 6600 darab készült 20-30 lóerős négyhengeres motorokkal szerelve
A Popular (Typ 906) nevéhez méltóan népszerű volt az 1930-as években. 1934-1946 között 6600 darab készült 20-30 lóerős négyhengeres motorokkal szerelve
Fotó megosztása:
Laurin & Klement háromkerekű motoros szállítójármű. Az elöl ülő komoly kényelmet élvezett, de hirtelen fékezéskor, valamint ütközésnél nem cserélnénk vele
Laurin & Klement háromkerekű motoros szállítójármű. Az elöl ülő komoly kényelmet élvezett, de hirtelen fékezéskor, valamint ütközésnél nem cserélnénk vele
Fotó megosztása:
A Skoda Superb első éveit 55 lóerővel kezdte, 3 literes hathengeres motorral. A teljesítmény folyamatosan nőtt a modellciklus végéig, közel 100 lóerőre
A Skoda Superb első éveit 55 lóerővel kezdte, 3 literes hathengeres motorral. A teljesítmény folyamatosan nőtt a modellciklus végéig, közel 100 lóerőre
Fotó megosztása:
Csak találgatni tudunk, hogy miért került babérkoszorúba az L & K embléma. Akár a dinamikus üzletember, Klement ötlete volt, akár Laurin ("Laurel", nemes babér) neve adta az ötletet, a századfordulón készült (1904) márkajel találó volt a gyár sikereihez.
Csak találgatni tudunk, hogy miért került babérkoszorúba az L & K embléma. Akár a dinamikus üzletember, Klement ötlete volt, akár Laurin ("Laurel", nemes babér) neve adta az ötletet, a századfordulón készült (1904) márkajel találó volt a gyár sikereihez.
Fotó megosztása:
L&K Type SG (1913)
L&K Type SG (1913)
Fotó megosztása:
L&K Skoda Typ 110 (1929) - Indexkar
L&K Skoda Typ 110 (1929) - Indexkar
Fotó megosztása:
L&K Skoda Typ 110 (1929) - A Skoda márkajel megjelenésével még nem tűnt el azonnal a Laurin & Klement felirat
L&K Skoda Typ 110 (1929) - A Skoda márkajel megjelenésével még nem tűnt el azonnal a Laurin & Klement felirat
Fotó megosztása:
L&K Skoda Typ 110 (1929) - A Skoda márkajel megjelenésével még nem tűnt el azonnal a Laurin & Klement felirat
L&K Skoda Typ 110 (1929) - A Skoda márkajel megjelenésével még nem tűnt el azonnal a Laurin & Klement felirat
Fotó megosztása:
A Skoda márkajel körítése változik, de az alapmotívum, az indiánfej és a nyíl állandó
A Skoda márkajel körítése változik, de az alapmotívum, az indiánfej és a nyíl állandó
Fotó megosztása:
Skoda Popular 995 (1939)
Skoda Popular 995 (1939)
Fotó megosztása:
Skoda 860 (1932)
Skoda 860 (1932)
Fotó megosztása:
Egy prototípus az 1950-es évekből, a 976 motorja megegyezett az S 1000 MB farába szerelt blokkal, a karosszériát a buszairól ismert Karosa tervezte
Egy prototípus az 1950-es évekből, a 976 motorja megegyezett az S 1000 MB farába szerelt blokkal, a karosszériát a buszairól ismert Karosa tervezte
Fotó megosztása:
Skoda Spider B5 (1972) - 1500 köbcentis motorja körülbelül 160 lóerőt teljesített, ami 220 km/órás végsebességre volt elég
Skoda Spider B5 (1972) - 1500 köbcentis motorja körülbelül 160 lóerőt teljesített, ami 220 km/órás végsebességre volt elég
Fotó megosztása:
Nincs információkkal túlterhelve a pilóta
Nincs információkkal túlterhelve a pilóta
Fotó megosztása:
Az első Superb. Gyártását 1934-ben kezdték, módosításokkal még a II. világháború évei alatt is folyt a termelés. A legritkább 4 literes V8-assal szerelt kivitelből mindössze tíz darab készült 1940-ig.
Az első Superb. Gyártását 1934-ben kezdték, módosításokkal még a II. világháború évei alatt is folyt a termelés. A legritkább 4 literes V8-assal szerelt kivitelből mindössze tíz darab készült 1940-ig.
Fotó megosztása:
Az ötvenes évek végén piacra kerülő Octavia lett a legdögösebb gép a vasfüggönyön innen. 1089 köbcentis motorja 47 lóerőt termelt. Nem csak a közúton, a versenypályán is sikereket aratott a cseh vitéz, a dupla karburátoros raliverzió kétszer nyerte meg a Monte Carlo ralit.
Az ötvenes évek végén piacra kerülő Octavia lett a legdögösebb gép a vasfüggönyön innen. 1089 köbcentis motorja 47 lóerőt termelt. Nem csak a közúton, a versenypályán is sikereket aratott a cseh vitéz, a dupla karburátoros raliverzió kétszer nyerte meg a Monte Carlo ralit.
Fotó megosztása:
A keleti blokk vágyálma egy tűzpiros Skoda Octavia.
A keleti blokk vágyálma egy tűzpiros Skoda Octavia.
Fotó megosztása:
Nem csak a közúton, a versenypályán is sikereket aratott a cseh vitéz, a dupla karburátoros raliverzió kétszer nyerte meg a Monte Carlo ralit.
Nem csak a közúton, a versenypályán is sikereket aratott a cseh vitéz, a dupla karburátoros raliverzió kétszer nyerte meg a Monte Carlo ralit.
Fotó megosztása:
A Mladá Boleslávban újragondolt Škoda szentély steril és minimalista, egyszerű hátteret ad a kiállított 46 autónak, és a márkához kapcsolódó egyéb gyűjteményeknek.
A Mladá Boleslávban újragondolt Škoda szentély steril és minimalista, egyszerű hátteret ad a kiállított 46 autónak, és a márkához kapcsolódó egyéb gyűjteményeknek.
Fotó megosztása:
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
Fotó megosztása:
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
Fotó megosztása:
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
A restaurálás fázisait bemutató teremben három autón figyelhetjük meg, mekkora meló életet lehelni egy géphullába
Fotó megosztása:
Két karburátor, négy torok, a Skoda Spider így szedi a levegőt
Két karburátor, négy torok, a Skoda Spider így szedi a levegőt
Fotó megosztása:
A technológiai háttér is bemutatásra kerül a műszaki beállítottságú Skoda rajongók nagy örömére
A technológiai háttér is bemutatásra kerül a műszaki beállítottságú Skoda rajongók nagy örömére
Fotó megosztása:
Motor evolúció, a múzeum a technikai hátteret sem hanyagolja
Motor evolúció, a múzeum a technikai hátteret sem hanyagolja
Fotó megosztása:
Egy korszak, egy életérzés lezárását jelentette a Skoda 125L
Egy korszak, egy életérzés lezárását jelentette a Skoda 125L
Fotó megosztása:
Skoda 130 RS. A csehek sportvérének egyik ékes példája, zárt pályákon, ralikon egyaránt komoly sikereket ért el
Skoda 130 RS. A csehek sportvérének egyik ékes példája, zárt pályákon, ralikon egyaránt komoly sikereket ért el
Fotó megosztása:
Skoda 1000 MB Typ 995. Elsőrangú technológia az 1960-as évekből. A farmotoros Skoda által diktált vonalat hosszú évtizedekig követte a gyár.
Skoda 1000 MB Typ 995. Elsőrangú technológia az 1960-as évekből. A farmotoros Skoda által diktált vonalat hosszú évtizedekig követte a gyár.
Fotó megosztása:
A hatvanas, hetvenes évek Skodáinak legszembetűnőbb ismertetőjele a farmotor hűtését biztosító légbeömlő nyílás.
A hatvanas, hetvenes évek Skodáinak legszembetűnőbb ismertetőjele a farmotor hűtését biztosító légbeömlő nyílás.
Fotó megosztása:
Egy új kor kihívásának megfelelve a farmotoros építéstől búcsúzó első modell a Skoda Favorit volt. Még a szocializmus méhében fogant, de kapitalista nevelést kapott, a modellfrissítésnél érezhetően jelentkezett a Volkswagen támogatása
Egy új kor kihívásának megfelelve a farmotoros építéstől búcsúzó első modell a Skoda Favorit volt. Még a szocializmus méhében fogant, de kapitalista nevelést kapott, a modellfrissítésnél érezhetően jelentkezett a Volkswagen támogatása
Fotó megosztása:
Az új múzeum látványos polcrendszerében mint a könyvtári könyvek sorakoznak a történelmi darabok. Hátránya, hogy így sok érdekes autót nincs esélyünk közelről szemügyre venni
Az új múzeum látványos polcrendszerében mint a könyvtári könyvek sorakoznak a történelmi darabok. Hátránya, hogy így sok érdekes autót nincs esélyünk közelről szemügyre venni
Fotó megosztása:
Skoda Octavia L (1999) Diplomáciai célokra készült Octavia hosszabb tengelytávval. A Superb megjelenésével értelmét vesztette, így megmaradt érdekességnek
Skoda Octavia L (1999) Diplomáciai célokra készült Octavia hosszabb tengelytávval. A Superb megjelenésével értelmét vesztette, így megmaradt érdekességnek
Fotó megosztása: