A Mercedes által támogatott Paul di Restát 2012 folyamán a német márka gyári csapatával, a McLarennel és a Ferrarival is hírbe hozták, de a skótot végül egyik alakulat sem vitte.
Maranellóban megtartották Felipe Massát, a Mercedes Lewis Hamiltont igazolta Michael Schumacher helyére, míg a McLaren – részben azért, mert nem akart megint két brit pilótát – inkább Sergio Perezt szerződtette.
Di Resta nem tagadja, hogy nem esett jól neki a mellőzés, de azt mondja, ez motiválja is arra, hogy 2013-ban még jobb eredményekkel bizonyítson.
„Természetesen jól esett, hogy hírbe hoztak ezekkel a helyekkel, de nem tagadom, hogy csalódott is voltam, amikor másokat választottak. De ez fel is tüzelt, hogy jövőre még eredményesebb legyek” – mondta a Scotsmannek.
„Az ember nyilván olyan autóban szeretne ülni, amelyikkel rendszeresen futamokat nyerhet, végül bajnok lehet. Most annyit tehetek ezért, hogy a jövő évben hajtok a jó eredményekre. Ha menni fog, és ezzel felhívom magamra egy nagyobb csapat figyelmét, akkor jó. De egyelőre a Force Indiától kapom a fizetésemet, és 100 százalékot bele is adok majd a szezonnyitón.”
„Mindenképpen szeretnék egy dobogós helyezést, aztán újabbakat. Ez a célom. De nem csak valami mázlis dobogót akarok, megérdemelten szeretnék az első három közé kerülni, olyan eredményt akarok, amire aztán tovább lehet építkezni. Erőből szeretnék a dobogóra jutni, és szerintem ez lehetséges is. Persze ehhez egyenletesen gyors autó is kell, olyan, amelyik nem is csak egy versenyhétvégén, hanem az egész idényben erős.”
Di Resta 2010-ben megnyerte a Német Túraautó-bajnokságot, az F1-ben a következő évben mutatkozott be. A tapasztaltabb Adrian Sutil mellett újoncként nem alakított rosszul, az azonban már kellemetlenebb, hogy bár 2012-ben az év kétharmadáig fej-fej mellett haladtak, a hajrában Nico Hülkenbergtől is kikapott.