Alsó középkategória

Európában a kompakt autóké a legfontosabb szegmens, ehhez méltó az az áradat, ami a tavalyi újdonságözönt (pl. i30, Cee’d, A-osztály, A3, V40) követi.

A most rajtoló Golf VII egyik ellenlábasa a Toyota Auris lesz. A második generáció januártól vásárolható meg, alapára 3 990 000 forint.

Márciusban lesz kapható a SEAT Leon, amelyhez felárért, a kategóriában elsőként, a tompítottat és a távfényt is LED-ekkel adó fényszórót lehet rendelni, ami eddig a luxusautók kiváltsága volt.

Szintén márciusban vehetik át a vásárlók a Volvo V40 Cross Country legelső példányait, amelynek előértékesítése már folyik. Összkerékhajtás csak a benzines T5-höz rendelhető.

Áprilisban ülhetünk be a Kia pro_cee’dbe, amelynek turbós benzines GT-változata is ideér egy-két hónappal később.

Bár novemberben a gyár leváltja a 308-ast, a Peugeot jól eldugta az utódját, nagy a csend körülötte. Aki látta, azt mondta róla, hogy németes, szigorúbb formára számíthatunk a mostaninál. A C4-ből ismert motorkínálatot kiegészítheti a dízel-hibrid.

Neve nem 309 lesz, az új névadási rendszerben nem nőnek majd a számok a modellváltásokkal.

Az 1985-ben bemutatott első 309 nem is volt túl sikeres, mert eredetileg a Talbot Horizon utódja lett volna, csak a csődbe ment Talbot-t lenyelte a Peugeot és a készre fejlesztett autót saját nevén kezdte árulni. Ugyanígy lett a DAF 77-ből Volvo 343 vagy az NSU K70-ből Volkswagen K70.

Idén a Mazda lecseréli két legfontosabb autóját. Az új Mazda6 bevezetése mellett ebbe az évbe a Mazda3 leváltása is belefér.
A kompakt autó is átveszi a Skyactiv-technikát, amely a Mazda közös alkatrészkészlete. Mivel új padlólemezt kap, jelentős súlycsökkentésre számíthatunk.

Még egy újdonság jut novemberre a ferdehátú Rapiddal. Izgalmas lesz, mert a Volkswagen most először gyártat a Škodával a Golfhoz ennyire közel álló autót.

Családi limuzinok

Tegnapi cikkünkben a2013-as új városi autók, egyterűek és kabriók szerepeltek. Ebben az anyagban az alsó középkategóriában, a négyajtósok és a terepjárók között megjelenő újdonságokról lesz szó, a képgalériát végigkattintgatva. Kattints a képre!

Kevés kategória pörög annyira, mint a nagy, de nem drágának szánt, lépcsőshátú családi autóké. A puttonyos kisautó szintet jóval meghaladja, de árban nem rugaszkodik el a realitásokról a január óta kapható Citroën C-Élysée és a 301-es Peugeot

Kevés kategória pörög annyira, mint a nagy, de nem drágának szánt, lépcsőshátú családi autóké. A puttonyos kisautó szintet jóval meghaladja, de árban nem rugaszkodik el a realitásokról a január óta kapható Citroën C-Élysée és a 301-es Peugeot

Márciusban csatlakozik hozzájuk a puritánabb és olcsóbb új Logan illetve a SEAT Toledo.

A Toledo negyedik nemzedéke szakítás a közelmúlttal, az első szériához hasonlóan ötajtós kompakt autó lesz, pótkerék nélkül 550 literes csomagtérrel. Listaára 3,3 és 5,7 millió forint között mozog. A 75 lóerős alapmodellhez feláras a légkondicionáló, akárcsak a testvérmodell Škoda Rapid esetében.

Eddig vitatéma volt, hogy a Škoda Octavia a kompakt vagy a középkategóriás autók közé tartozik-e. Mi az előbbibe soroljuk, de könnyen lehet, hogy februártól a harmadik széria megingat bennünket.

Annyival nagyobb lesz ugyanis, az Octaviából mindig is hiányzó hathengeres motor pedig a népi középkategóriából úgyis kiveszőben van, ld. 508, Mondeo, nem kupé Laguna.

Győri gyártóegységét az Audi összeszerelő üzemből teljes autógyárrá fejlesztette. Az első itt gyártott autó az A3 szedán lesz, amely szeptembertől kapható Magyarországon.

Motorválasztéka a februárban megjelenő ötajtós A3 Sportbacket követi, 105 lóerős 1,2 TSI-vel indul, a csúcsmodellekben a 180 lóerős 1,8 TFSI és a 184 lóerős kétliteres TDI lehet.

Pár héttel később, szeptember végén, október elején a Toyota új Corollával javít pozícióin. Konkrét információk híján arra tippelünk, hogy maradnak az 1,4 és 1,6 literes dízel- és benzines motorok, akárcsak Aurisban, de hibridről és kétliteres dízelről sincs hírünk.

Szabadidő-autók

Idén is nagy lesz a pezsgés az aszfaltterepjárók között a cicadzsipektől az 5+2 személyes családi SUV-któl a sok száz lóerős tankokig minden méretben érkeznek újdonságok. Január közepén a Range Rover negyedik nemzedéke foglalja el az őt megillető helyet a terepjárók trónján

Idén is nagy lesz a pezsgés az aszfaltterepjárók között a cicadzsipektől az 5+2 személyes családi SUV-któl a sok száz lóerős tankokig minden méretben érkeznek újdonságok. Január közepén a Range Rover negyedik nemzedéke foglalja el az őt megillető helyet a terepjárók trónján


Január és február fordulóján a Kuga folytatja a sort, amelyről az Autó Magazin exkluzív menetpróbát közöl január 15-én megjelenő számában. Kollégánk volt ugyanis az egyetlen magyar újságíró, aki részt vehetett az eseményen.

Közel húsz évvel az első Mondeo után a Ford megint rákapott a párszor már megbukott világautó-témára, csak most ügyesebben csinálják és autóik a nagy víz mindkét oldalán meg tudnak felelni az igényeknek.

A Kuga csomagtérfedele a lökhárító alatt kalimpálva nyitható és zárható is, aminek az SUV-piacon rendkívül fontos hölgyvásárlók biztos örülnek. A láblendítésre reagáló zár megóvja őket attól, hogy a csomagtérfedél lehúzásáért vagy a zárógomb megnyomásáért kepeszkedve kicsússzon a gondosan betűrt blúzuk.

Az autó létezik elsőkerék-hajtással és 4×4-es verzióban is. Alapára a 150 lóerős ezerhatos motorral 6 685 000 Ft, a csúcsmodell négykerék-hajtással, 163 lóerős dízellel és automatikus váltóval 9 340 000 forintba kerül.

Márciusban a már rendelhető MINI Pacemannel a kiskocsik között megjelenik a kupésra vett terepjáró, amit a nagyobbak között a Ssangyong Actyon vagy a BMW X6 sikerre vitt.

Áprilisban a kompakt SUV-kategória alapautója, a Toyota RAV4 kap 20,5 centivel hosszabb és sokkal tágasabb utódot. A 2,0 D-4D elöl hajt, a 2,2 literes dízel és a kétezres benzines  összkerékhajtású.

Az Opel Mokka testvérmodellje, a Chevrolet Trax júniusban debütál hazánkban, egy hónappal a renovált Captiva után. A Traxhoz hasonlóan más Chevrolet típusokban (jelenleg Aveo és Cruze, a modellévváltással Orlando, Camaro) elérhető lesz a MyLink információs és szórakoztató rendszer.

Június táján a Renault beszáll a legkisebb SUV-k kategóriájába. A J87 kódú modell Captur néven indul harcba a Nissan Juke, az SX4 és a többiek ellen.

Három méretosztállyal feljebb, de még a nyári hónapokban a Hyundai ix55 kap hétüléses utódot a Grand Santa Fé személyében.

Méretében hasonló, de presztízsben kicsit máshol tart az új Range Rover Sport, amelynek értékesítését szeptemberben kezdi meg az importőr. Egy hónappal később a dízelmotoros hibrid is megvásárolható lesz belőle.

Szintén az év utolsó hónapjaira várható a Suzuki SX4 Esztergomban gyártandó utódja, amelyet tanulmányautóként S-Cross néven láttunk.

Pontosabban látható a Porsche Macan rajtja, ami decemberben lesz.

A Macan nemcsak nyomokban tartalmaz Q5-öt, de a porschésok nagyon azt mondják, hogy az átfedés dacára egészen más lesz az ő középkategóriás aszfaltterepjárójuk, mint az Audié.

Az importőrtől nem kaptunk információt a leváltás menetrendjéről, de a BMW hétéves modellciklusa alapján az idei év végén esedékes lehet az X5 harmadik generációja.

Bónusztrack 1 Mindhárom megújul. A Mazda6 szedán után februárban itt az új kombi, júniusra időzítik a Superb modellfrissítését. Az új Mondeo talán decemberre, de valószínűleg jövő év elején ér ide.

Bónusztrack 2 Jól fogy az Insignia, így elég ősszel, öt év után felfrissíteni a külsejét. Benne lesznek az új szentgotthárdi turbós négyhengeresek is.