A VEKE múlt hét szombaton tette közzé honlapján azt a nyílt levelet, amelyben a BKV alvállalkozójának járműtakarítási szokásaira hívja fel a figyelmet. ‘Az Önök kocsijai jelentősen mocskosabban járják az utcákat, mint a BKV kocsijai, ami önmagában is szégyen?’ – áll a civil szervezet által megírt dokumentumban. A VEKE szerint a VT-Transman legfrissebb szerzeményei, a Volvo-Aabenraa típusú használt szóló buszai nagyon piszkosak, sőt azokat ezen a télen még egyszer sem mosták le. Ráadásul az alvállalkozó még a hidegre sem hivatkozhat, hiszen az elmúlt időszakban különösen enyhe volt az idő.

Benne a tutiban?

VT-Transman néhány hónappal korában még nagyobb figyelmet fordított az autóbuszok külső-belső tisztaságára, azonban a nyertes Citaro-szerződéssel sokkal biztosabbnak érzi helyzetét, mint valaha – áll a VEKE által írt nyílt levélben. A civil szervezet továbbá felhívja a figyelmet arra, hogy a cég képviselőinek nem a BKK kegyeit kell keresni, hanem az utasok érdekeit kell figyelembe venni és rendszeresen takarítania kell az autóbuszokat. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület állásfoglalása szerint a BKK különösen elnéző a VT-Transmannal szemben.

‘Mivel nem feltételezzük, hogy Önöknek már a hideg vízre sem telik, ezért kérjük, legyenek szívesek beindítani a mosót, a Főváros által fizetett bőkezű szolgáltatási díj ugyanis tartalmazza a járművek tisztán tartásának költségeit?‘ – olvasható a VEKE levelében. 

Nem példa nélküli

A VT-Transman több mint egy évtizede vesz részt a budapesti közlekedésben és ez idő alatt volt már arra példa, hogy az alvállalkozó nem fordított kellő figyelmet az általa végzett szolgáltatás minőségére, melynek retorzió lett a végeredménye. 2006-ban két, BKV-s műszaki ellenőr kapott szén-monoxid mérgezést egy 138-as jelzésű autóbuszon, miután egymás után, többször végállomástól-végállomásig utaztak. Akkoriban ezen a viszonylaton leselejtezett,20-22 éves, Pécsről beszerzett Ikarus 280-asok jártak, ám ezeket később kivonták a forgalomból éppen a felmerülő panaszok miatt. Legutóbb pedig az Alfabusz által gyártott Volvo Localók miatt forrhatott az alvállalkozó feje, hiszen nemegyszer előfordultak ajtóhibák ennél a típusnál, melynek eredményeképpen az utasok több esetben kiestek a mozgó autóbusz ajtaján.