A Lincoln az elmúlt jó pár évben a platform-stratégia rosszul érzelmezett, korai fázisában megrekedt életét élte: amije csak volt, azt anyavállalatának köszönhette, válogatás és kritika nélkül címkézte át a Ford termékeit. Az MKC bemutatásával azonban új vizekre eveztek. Noha ez a szabadidőjármű is Ford alapokra (konkrétan a Kuga tengerentúli ikertestvérére, az Escape-re) épül, a Lincoln tervezői ezúttal nem csak orrplasztikát végeztek, hanem a vállalat tavaly év végi önállósítását követően felvállalták a jóval több fáradsággal járó, de több sikerrel is kecsegtető önálló fejlesztést.
A következő négy évben négy vadonatúj modellel készül piacra lépni a Ford észak-amerikai prémium márkája. Ezek közül az első lehet az a kompakt szabadidőjármű, amelynek formatanulmányát a mai napon leplezték le a Michigan-i expón.
|
Ha a korábban konzervatívként elkönyvelt Lincoln progresszív, modern márkaként szeretné újraértelmezni magát, jó úton jár: az MKC oly sok észak-amerikai társával ellentétben világszerte emészthető, jó arányú, feszesen elegáns formavilágot kapott. Ennek legmarkánsabb eleme, az orrkialakítás, a decemberben bevezetett MKZ szedánon alkalmazott stílusjegyeket fogalmazta tovább; annál kevésbé esetleges, jóval határozottabb karakterű. Ez a hatás talán a lökhárítók és a fényszóró Audis hangulatú kialakításának köszönhető, de mindenképpen érdekessé teheti az autót a világ bármely piacán, nem utolsó sorban Kínában, ahová másfél éven belül be szeretne lépni a Lincoln.
A négyszemélyes utastérben friss formák, azokhoz igazodó technikai megoldások és a korábbinál jobb minőségű anyagok várnak. Fémszemcsékkel átitatott fafelületek, rácshálós kialakítású padlószőnyegek, bőrrel burkolt tetőoszlopok – ezek azok a részletek, amelyek soha nem jutnak el a sorozatgyártásig, nem úgy az automata sebességváltók hőskorát idéző, nyomógombos programváltó felület.
A műszaki paraméterekről egyelőre nem közölt információt a gyártó, ám nincs okunk mást várni, mint amit az Escape (Kuga) nyújt: 2,0 és 2,5 literes (esetleg 1,6-os) négyhengeres benzinmotorok, valamint logikusan az a hibrid hajtáslánc, amelyet a Ford C-Max-ból készül átvenni az amerikai modellkínálata. Mindez sajnos csupán elméleti jelentőségű a mi szempontunkból, a Lincoln márka, illetve most már félig önálló vállalat (Lincoln Motor Company) európai bevezetése ugyanis egyelőre nincs terítéken.