2012-ben 19 millió 310 ezer új gépkocsi talált gazdára Kínában, 4,33 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az autógyártás ugyanebben az időszakban 4,63 százalékkal nőtt, elérte a 19 millió 270 ezer darabot. Mindkét szám történelmi rekord – derült ki az iparági szövetség (CAAM) statisztikáiból.
Csak decemberben 1,81 millió gépjármű fogyott el, 7,12 százalékkal több mint 2011 utolsó hónapjában.
A személygépkocsikat illetően a tavalyi év volt az első, amikor a számok mind a gyártás, mind az értékesítés tekintetében túlszárnyalták a 15 milliót. Ez azt is jelenti, hogy először adtak el több autót Kínában, mint Európában, ahol 12,5 millió személyautót értékesítettek.
A kínai márkájú autók eladása 6,1 százalékkal emelkedett éves összevetésben, arányuk az összeladásból – 6,49 millió darabbal – csaknem 42 százalék. Az előző évhez viszonyítva ez 0,4 százalékponttal alacsonyabb részesedés.
Az eladott személyautókból 18,4 százalékot tettek ki a német márkájúak, s 16,4 százalékot a japánok. 2011-ben fordított volt az arány, a japán autók 19,4 százalékot, míg a németek 16,48 százalékot képviseltek.
Kína tavaly több mint 1 millió összeszerelt gépkocsit exportált, ami csaknem 30 százalékos emelkedést mutat a korábbi évhez képest – tájékoztatott a szövetség.
Egy friss nemzetközi felmérésből az derül ki, hogy a külföldi autógyártók számára továbbra is Kína a legnagyobb célpont. Harmincegy ország 200 autóipari vezetőjének 70 százaléka számára az első beruházási célpont Kína megelőzve Indiát, Oroszországot és Brazíliát. Előrejelzések szerint 2018-ra az összes eladásnak közel a fele az említett BRICS-országok piacain fog megtörténni.
A megkérdezettek 94 százaléka hisz abban, hogy a középosztály bővülése és az urbanizáció következtében az eladások tovább fognak nőni. Kína 2009 óta vette át mind a gyártás, mind az eladások első helyét az Egyesült Államoktól.
Forrás: MTI