A brüsszeli expón 2013. január 11 – 20 között az Iveco standon számos olyan modell megtekinthető, amelyek az olasz gyártó környezetbarát hajtással működő típusainak élvonalbeli darabjai közé tartozik. Az öt darab új Daily mellett a közönség körbejárhatta a Dual Energy elnevezésű prototípust is, mely tavaly Hannoverben debütált.
Városban ideális
A Dual Energy tulajdonképpen egy könnyű kategóriás alvázzal rendelkező, dízel-elektromos hibrid üzemű tanulmány. A prototípus kétféle meghajtást ötvöz. Az egyik az elektromos üzem, melynek előnye az alacsony zajszint, illetve a zéró károsanyag-kibocsátás. A másik pedig a hibrid (termoelemes) rendszerű üzemmód.
Míg előbbi főként az alacsony forgalmú városi területeteken lehet hasznos, addig utóbbi a városon kívüli fuvarok lebonyolítására lehet alkalmas. A kétféle üzemmódot egyesítő rendszer – a gyártó szerint – gazdaságosabb és átgondoltabb üzemanyag-felhasználást eredményezhet. Ennek következében az üzemeltetési költségek is csökkenhetnek. A jármű 25 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki egy hagyományos dízelüzeműhöz képest.
Alternatív meghajtású Daily-k
A brüsszeli kiállításra öt darab Daily modellt vittek magukkal az olaszok, amelyek között elektromos és földgázzal hajtott egyaránt megtalálható. Ezek főbb ismertetőjegyei közé tartozik a hátsókerék-meghajtás, a 4×4-es meghajtás, a turbófeltöltéses dízelmotor, a töltőlevegő-hűtés, a földgázzal hajtott motorok, 17,2 köbméter feletti raktér, a 210 cm-es belső magasság, a common rail üzemanyag-befecskendezés, a hatsebességes váltó és a 7 tonnás teljes teherbírású össztömeg. A standon az érdeklődök a 12 méteres 35S15V-t, a Start&Stop funkciós elektromos Daily-t, és a CNG-vel hajtott 50C14G-t, továbbá az Euro 5 kibocsátási normákat teljesítő hagyományos meghajtású 50C15-t tekinthetik meg.
Tavalyi fejlesztések
A kiállításon látható Iveco modellekben megtalálhatók a legfrissebb fejlesztések, mint például a tavalyi év első felében bemutatott Start & Stop funkció és a GSI (váltásesedékesség-jelző) rendszer. A Start & Stop funkció lényegében kikapcsolja a motort, amikor a jármű megáll és a sebességváltó üres fokozatban van, majd automatikusan újraindítja azt, ha a sofőr sebességbe teszi a járművet.