A Toyota amolyan villámbemutatón mutatta meg először hazai földön a szaksajtónak új kompakt autóját, az Auris második generációját. A látványos, agresszív formájú, tágas, műszakilag is az élvonalba tartozó kocsi minden csorbát kiköszörül, amit elődjével követett el a márka 2007-ben.
Az előző Aurist irgalmatlan nagy csinnadrattával vezette be a Toyota. Miután a márka a világ egyik legismertebb, ha tetszik, legértékesebb típusjelzését, a Corollát azzal a szlogennel dobta félre 2007-ben, hogy „Auris – a Corolla legújabb riválisa”, mindenki csodát várt az új kompakt Toyotától.
Toyota Auris: Gyors jégtánc magyar földön
1/22 Az új Auris formájában, tudásában, hangulatában egyaránt felnőtt a kategória élvonalához. Astra, Focus, Golf: komoly versenytársatok született!
Az új Auris formájában, tudásában, hangulatában egyaránt felnőtt a kategória élvonalához. Astra, Focus, Golf: komoly versenytársatok született!
Fotó megosztása:
2/22 A zsámbéki tanpálya jeges-vizes aszfaltja teljesen alkalmatlan volt a kocsi képességeinek felmérésére, de szerencsére időnk se sok volt erre. Majd a tesztautót kipróbáljuk rendesen!
A zsámbéki tanpálya jeges-vizes aszfaltja teljesen alkalmatlan volt a kocsi képességeinek felmérésére, de szerencsére időnk se sok volt erre. Majd a tesztautót kipróbáljuk rendesen!
Fotó megosztása:
3/22 3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb elődjénél az új Auris
3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb elődjénél az új Auris
Fotó megosztása:
5/22 A kormány sportosan meredeken áll, a futómű viszont szerencsére inkább komfortos, mint sportos
A kormány sportosan meredeken áll, a futómű viszont szerencsére inkább komfortos, mint sportos
Fotó megosztása:
6/22 A hibrid Auris hátsó futóműve az Avensisből származik, a felfüggesztés teljesen független
A hibrid Auris hátsó futóműve az Avensisből származik, a felfüggesztés teljesen független
Fotó megosztása:
7/22 A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet
A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet
Fotó megosztása:
9/22 Szép, izgalmas autó, jellegzetes japán stílusjegyekkel. A Honda Civicnél is sportosabb és menőbb, pedig ezt fordítva szoktuk meg
Szép, izgalmas autó, jellegzetes japán stílusjegyekkel. A Honda Civicnél is sportosabb és menőbb, pedig ezt fordítva szoktuk meg
Fotó megosztása:
10/22 A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült
A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült
Fotó megosztása:
11/22 Megfelelő mennyiségű pénzért minden ma elképzelhető extrát megvásárolhatunk az Aurisba. De már az alapfelszereltség is gazdag, ahogy a japán kocsiknál ezt megszokhattuk
Megfelelő mennyiségű pénzért minden ma elképzelhető extrát megvásárolhatunk az Aurisba. De már az alapfelszereltség is gazdag, ahogy a japán kocsiknál ezt megszokhattuk
Fotó megosztása:
13/22 Sokkal felnőttebb az elődmodellnél
Sokkal felnőttebb az elődmodellnél
Fotó megosztása:
14/22 Hátul is kényelmes a kabin, fejtér-válltér-lábtér van elegendő
Hátul is kényelmes a kabin, fejtér-válltér-lábtér van elegendő
Fotó megosztása:
15/22 Csomagtere: átlagos
Csomagtere: átlagos
Fotó megosztása:
17/22 A hibrid Auris páratlanul takarékos a benzines mezőnyben, teljesítményéhez képest is lenyűgöző a fogyasztása
A hibrid Auris páratlanul takarékos a benzines mezőnyben, teljesítményéhez képest is lenyűgöző a fogyasztása
Fotó megosztása:
18/22 A hibridmodell akkuja a hátsó ülés alá került, így a csomagtér minden Aurisban ugyanakkora
A hibridmodell akkuja a hátsó ülés alá került, így a csomagtér minden Aurisban ugyanakkora
Fotó megosztása:
19/22 Felszereltségéhez képest az ára is jó
Felszereltségéhez képest az ára is jó
Fotó megosztása:
21/22 Drágák a németek, olcsó a Renault: nem csak mi tudjuk ezt, a Toyota is észrevette
Drágák a németek, olcsó a Renault: nem csak mi tudjuk ezt, a Toyota is észrevette
Fotó megosztása:
22/22 Az értékállóságára büszke lehet a Toyota
Az értékállóságára büszke lehet a Toyota
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet
Csodát márpedig akkor nem kaptunk, csak egy unalmas, jellegtelen, kategóriájában legfeljebb csak átlagosnak nevezhető használati tárgyat. Most ellenben olyan kocsi érkezett a Toyotától az új Golf, Astra, i30, Ceed, C4 és társaik közé, ami mellett korántsem az egyetlen érv a legendás megbízhatóság.
Csak kivonat-szerűen a sajtótájékoztatón felsorolt információkból: az új Auris torziós merevsége 10%-kal nagyobb elődjéénél. A 3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb karosszéria és az 1 centivel leengedett hasmagasság sokkal-sokkal sportosabb, közvetlenebb viselkedést eredményez. A nem-hibrid modelleknél 50 kg tömegcsökkenést ért el a gyártó, a legkisebb motorral 1150 kg az Auris. Az alaktényező 0,277, a homlokfelület csökkenésével 10%-kal csökkent a kocsi légellenállása.
A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült
A dízelekben szériafelszerelés az elektromos kiegészítő fűtés. Az európai prémiummárkák (és újabban a VW Golf és padlólemez-társai) extralistáján csak nemrég szereplő egyik legcsodálatosabb iparági innováció, az automatikus reflektor-kapcsolás az Aurishoz is elérhető. A hibridmodell hátsó futóműve nem olcsó gyártható, de műszakilag igénytelen csatolt hosszlengőkaros, hanem az Auris Hybrid az Avensis független hátsó felfüggesztését kapta meg. Hibrid és nem hibrid Auris ikerlányokkal:
2012-ben a Toyota 900 Auris hazai értékesítését tervezi, ebből 400 a Genfben hamarosan bemutatandó kombiváltozat lenne, 255 darab hibridet akarnak eladni. Nem Istentől elrugaszkodott számok ezek; a pár napja megjelent tesztünkben szereplő, szegényesen extrázott 1,6-os dízel Golf került annyiba, mint ez az érdekes technikájú, pazar kényelmű hibrid. Mert az Aurisnak még az ára is jó:
Felszereltségéhez képest az ára is jó
Igencsak izgalmas vételnek ígérkezik a nyáron érkező kombi hibrid: ha az a kocsi tényleg olyan tágas és olcsó lesz, mint ahogy most látszik, már csak az a kérdés, mikor nyugdíjazza a Toyota az új Aurisszal teljesen feleslegessé tett Priust Európában?
A hazai bemutatón a kocsira figyelve, jegyzetelve vezetni, az újdonságokat érdemben kipróbálni gyakorlatilag nem volt mód – a tanpályán csúszkálva csak egy gyors impulzust kaptunk a kocsitól a prezentáción átadott információk mellé. Ha majd jönnek a tesztautók, többet tudunk mesélni a gyakorlati dolgokról – aki nem bírja ki addig, olvassa el Gajdán Miklós kollégánk élménybeszámolóját a decemberi nemzetközi bemutatóról.