A 2012-es idény első harmadában a Forma-1 kiszámíthatatlanságának egy fő oka az volt, hogy a csapatok küszködtek a kicsit lágyabbra hangolt Pirelli-abroncsokkal. 
Az alakulatok aztán szépen lassan kiismerték a gumikat, beálltak az erőviszonyok, és mivel a szállító ódzkodott tőle, hogy belezavarjon a hajrába, az utolsó versenyekre választott konzervatív kombinációk miatt gyakorlatilag el is tűnt a gumistratégia, laza egykiállásos futamok zajlottak.
2013-ra műszakilag csak minimálisan változnak az autók, ezért a Pirelli bátrabban módosít az abroncsain, hogy újra felpezsdítse egy kicsit a versenyeket. A cég motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint az első futamokon megint fejtörést okozhatnak majd a gumik. 
„Mivel az autók alapvetően nem változnak, a csapatok elég biztos alapokkal rendelkeznek. Mi változtatunk az abroncsok struktúráján és mind a négy keverékünkön, ami kezdetben kihívásokat jelenthet majd. De nem hisszük, hogy a 2012-ben látott gondok ismétlődnek majd, akkor az autók is nagyot változtak” – utalt arra, hogy 2011-ről 2012-re eltűntek az igen jelentős hatású befújt diffúzorok. 
„A szabályok most nem változtak, úgyhogy mi nem ragaszkodunk a korábbi forgatókönyvhöz. Idén igyekszünk bevállalósabbak lenni. Tavaly pár versenyen – valószínűleg joggal – kritikákat kaptunk, amiért túl konzervatívak voltak a gumik. A konzervatív gumiválasztásaink pedig a Q2-es csapatoknak sem kedveznek, talán jobban megszenvedik, mert náluk eleve kisebb a leszorítóerő” – mondta Hembery.
A csapatok a Brazil Nagydíj első szabadedzésén már ízelítőt kaptak a 2013-as gumikból, a kiosztott prototípusokkal eredményesen dolgozó alakulatok az új autó fejlesztésénél hasznosíthatták az Interlagosban gyűjtött adatokat.