Karbantartás

Egy tíz éves Renault Megane, mint bármelyik tíz éves autó már produkálhat rejtélyes hibát. Sőt, akár egyszerre többet is, esetünkben szám szerint négyet, de nem kell aggódni szakértőnk távdiagnosztikája segít a problémán.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram,

2003-as Renault Meganom az alábbi problémákkal küzd.
1. Alapjáraton, kb 4-5 másodpercenként leesik a fordulat 1 másodperc hosszan. Hiba üzenet nincs, motor diagnosztika hibát nem mutatott ki. Trafók, gyertyák cserélve lettek, változás nélkül.

2. Jellemzően a kettes fokozatba történő felváltáskor s gázadáskor, az autó cseppet visszafullad, illetve 2-3 másodprcig olyan érzést kelt, hogy 1-2 henger nem működik.

3. Lengéscsillapítok megfelelőek. Hátsó cserélve, első felújítva. Egyéb gumi részek nem lettek cserélve. Mérés alapján nincs semmi gond. Viszont menet közben, olyan mintha „kiszakadna” a kocsi, illetve kopog bármilyen méretű bukkanón.

4. Bukkanóról lejövet( pl. fekvő rendőr ), valami kerreg 2-3 másodpercig….

Ha lenne ötlete, javaslata, megköszönöm. 215.000 km-t futott az autó, s még kellene hogy fusson néhány évig.

Köszönettel / Üdvözlettel

Szakértőnk válasza

Az Opel megújulásának első fejezetét az Insignia adta. Tetszetős, új formanyelv, minőségi megjelenés jellemzi, de a helykínálat mind az utas, mind a csomagtérben elmarad az elvárttól
Tíz éves Reanult Mégane, jelen esetben négy hibával. Több ez az átlaghoz képest, vagy csak rosszindulatú legenda a francia autók magas meghibásodási aránya?

Tíz éves Reanult Mégane, jelen esetben négy hibával. Több ez az átlaghoz képest, vagy csak rosszindulatú legenda a francia autók magas meghibásodási aránya?

Tíz éves Reanult Mégane, jelen esetben négy hibával. Több ez az átlaghoz képest, vagy csak rosszindulatú legenda a francia autók magas meghibásodási aránya?


Kedves Gábor,

az alapjárat ingadozásának rengeteg oka lehet.
Pl: -lecsúszott vagy repedt vákumcső
-koromlerakódás a fojtószelepházban
-rosszul működő lambda szonda
-stb.

A futóművel kapcsolatos hibát pedig nagy valószínűséggel a torziós hátsó híd elhasználtsága okozza. Ezeknél a típusoknál ez egy gyakorta előforduló probléma.

F.I.

Vezetéstechnika

A versenyautó építés hosszú vajúdással járó folyamat. Nem elég beszerezni a méregdrága alkatrészeket, megépíteni a pályára termett vasat, a végső, finomhangolási fázis talán a legfontosabb. Ehhez pedig megfelelő pálya kell.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Gyula!

Nekem egy 99-es évjáratú Subaru Impreza GT-m van, amit apránként alakítgatok pálya versenyautóvá. A kérdésem az lenne, hogy tudnak-e segíteni versenytechnikai képzésben is, vagy kizárólag az általános vezetési szituációk kezelését oktatják?

Szakértőnk válasza

Kedves János!

A reptéren lévő vezetéstechnikai pályát 8 évvel ezelőtt úgy alakítottam ki, hogy alkalmas legyen autótesztek, gumitesztek,közepes ( 60-100km/h ) , és nagysebességű ( 100 km/h feletti ) autós vezetéstechnikai továbbképzések, szabadedzések, és a „sportos vezetés alapjai” elnevezésű tréningek biztonságos megtartásához.

Reklám nélkül működünk, évente 1300 – 1500 civil vezető látogat el hozzánk. Egy 150 méter hosszú, műgyanta burkolattal ellátott pályaszakasszal is rendelkezünk,de az idő nagy részét jó tapadás mellett , életszerű tempóval autózzuk, hiszen a súlyosabb balesetek száraz, és nedves úton nagy sebességgel történnek, és nem jeges úton haladva.

Hol van lehetőség egy házilag épített versenyautó finomhangolására Magyarországon? Fogós kérdés, és a válasz sem egyszerű...

Hol van lehetőség egy házilag épített versenyautó finomhangolására Magyarországon? Fogós kérdés, és a válasz sem egyszerű…

Rántópadot, csúszószimulátort, és egyéb olyan eszközöket, amitől ? úgy tűnne mintha ? nem alkalmazunk, csak megyünk szigorúan, és ha keresztbe áll velünk az autó, azt megpróbálja a vezető uralma alatt tartani. A leghosszabb egybefüggő pályaszakasz, ahol eddig tréninget tartottunk 2,7 km.A versenypályákkal ellentétben, a pálya nincs felgumizva, így esőben is lehetséges azonos köridőket futni, ami időnként civil vezetők képzésénél is lehet cél.

Rendelkezünk több, a gyakorló jármű menetdinamikai adatait digitálisan rögzítő eszközökkel, ez alapján a jármű pl. kanyarkombinációkban nyújtott viselkedése, és a vezetőnél a képzés során mutatott fejlődés objektíven kimutatható. A versenyre felkészítés során a hangolások, beállítások elvégzésénél ennek jelentősége lehet. Ami a vezetéstechnikai képzést illeti, a mindenkori isntruktor is azon van, hogy segítsen a hibák kijavításában, a precízebb irányítás elsajátításában.

Azt gondolom, a versenysportra az intenzívebb,szorosabb felkészítést, ahol már a pénz,gumi, benzin kevésbé számít, végezzék azok, akik ehhez versenypályát, és gyakorló versenyautót is tudnak biztosítani az év nagy részében . A cégeknek, és magánembereknek kínált szolgáltatásaink ár – érték arányát próbálom elérhető szinten tartani,tehát egy-két tank benzin árából már egy alapkurzust bárki elvégezhet.

A pályabérlet, tehát ha Ön szeretne kijönni a jelzett autójával gyakorolni, vagy mérni , annak óra alapdíja, nem egy megrázó összeg.

A Vezetéstechnikai Képzési Központba, évek óta járnak hozzám vezetők, akik rendelkeznek egy vagy több olyan sportkocsival, amivel már érdemes először itt megismerni a sportos vezetés alapjait, és úgy kimenni a versenypályákon tartott nyílt napokra, vagy kisebb versenyekre. Úgy is fogalmazhatnék, adunk időt arra, hogy a pályán nyújtott teljesítménye alapján bárki eldöntse, valóban versenyző szeretni lenni, vagy csak a tűzálló overall megvásárlásáig akar eljutni.

Rendelkezünk tematikával arra vonatkozóan, , hogyan kell egy vezetőt a sportos vezetés alapjaival megismertetni, anélkül hogy mások szeme láttára a közúton, vagy egy pályán összetörné idő előtt az autóját.

Kimondottan támogatom azokat a szülőket, akik úgy gondolják, hogy a gyerekkel egy zárt pályán kellene megismertetni a vezetés élményét, ha már nekik nem adatott meg az élmény 14-17 évesen, mert nem volt hova menni, gyakorolni az akkori időkben.

Tréningre jelentkezés, további információk info@vezetestechnika.eu

Üdvözlettel,

Székely Gyula www.vezetestechnika.eu

Autóvásárlás

Az Opel Insignia kombi használtan csábító ajánlat, de ha tényleg hatalmas csomagtérre van szükségünk, már más modellek is képbe kerülhetnek. Annyi biztos, hogy hárommillió már elég a kényelmes válogatáshoz, szakértőnk segít a döntésben.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Szakértő!

A jövőben szeretnénk egy nem túl idős használt autót venni, elsőre kombiban, illetve egyterűben gondolkodunk… Mondjuk legyen az irányár 3 m HUF.

Vagy egy kisebb turbós benzines, (1.4, 1.6) vagy esetleg szintén kisebb turbós dízel (1.6) meghajtásúak lennének az ideális erőgépek. Ami külsőre nagyon tetszik (tudom, ez kissé kiesik a sorból, leginkább az árával) az az újabb Mazda6 kombi. Az Opel Insignia kombi is nagyon tetszetős, bár kissé felfújtnak hat. Mik azok a modellek, amiket ön mindenképp ajánlana egy megnézésre, esetleg kipróbálásra – amik megbízhatóak, praktikusak, és nagyjából beleférnek az ár keretbe is?

Nagyon köszönöm előre is a segítségét!

Üdvözlettel, Szabó Gábor

Szakértőnk válasza

Kedves Gábor!

A középkategóriában a Mazda6 kombiváltozata is meggondolandó alternatíva.

A középkategóriában a Mazda6 kombiváltozata is meggondolandó alternatíva.

A középkategóriában a Mazda6 kombiváltozata is meggondolandó alternatíva.


Alapjában véve csak olyan autót szabad venni, aminek örül. Így ha az Insignia tetszik, amelynek a DEKRA több millió vizsgája alapján a megbízhatósága-minősége is jó, nem beszélném le róla. De az Insignia kombi méltatlanul szűk belül, ezért én ebben a kategóriában inkább Mazda6-ot vennék.

A dízelekkel szerintem azok járnak jól, akik újonnan meg tudják venni. Aki a 6-9 milliós autókba akkor ül bele, amikor már csak 3 millióba kerülnek, nagyobb arányban kapja ki a bonyolult és drága technikával járó problémákat. Ezzel szemben a Mazda6 2,5 literes négyhengeres benzinese jó kompromisszum, de a kétliteres szívómotorral is elfogadhatóak a menetteljesítmények. Nyilván fontos az üzemenanyag-költség, amire az autógáz szett beépítése a megoldás.

Gyakori a félreértés, de nem az LPG árát duplázza meg a kormány a jövedéki adó duplázásával. Ettől most januárban kb. 20, majd májustól még bő 20 forintot nő az ára, összesen tehát 40-45 Ft áremelkedésre lesz, ami literenként 280-290 Ft árat és 35-40 ezer kilométeres megtérülést jelent.)

Az Opel megújulásának első fejezetét az Insignia adta. Tetszetős, új formanyelv, minőségi megjelenés jellemzi, de a helykínálat mind az utas, mind a csomagtérben elmarad az elvárttól

Az Opel megújulásának első fejezetét az Insignia adta. Tetszetős, új formanyelv, minőségi megjelenés jellemzi, de a helykínálat mind az utas, mind a csomagtérben elmarad az elvárttól

Ha mindenképp dízelt szeretne, az említett modelleken kívül a 2008 utáni Citroën C5 is jó megoldás. A 2,0 HDi-vel, tágas, nagyon kényelmes és akármit mondanak rá, a mostani generáció megbízható autó. (Ezt igazolja az Autó Magazinban megjelent 100 000 kilométeres tartósteszt is.) Nagy értékvesztése miatt a Ford Mondeo is elérhető korrekt állapotban, ugyanezzel a francia dízellel szerelve remek autó.

Ha egyterű, akkor viszont 3 millióval a zsebemben már megnéznék egy Dacia Lodgyt, amely új, nem sokkal drágább belőle a dízel, gigantikus belül, ráadásul új és öt év garancia van rá.

Üdvözlettel,

Szörényi András

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!