Egy tíz éves Renault Megane, mint bármelyik tíz éves autó már produkálhat rejtélyes hibát. Sőt, akár egyszerre többet is, esetünkben szám szerint négyet, de nem kell aggódni szakértőnk távdiagnosztikája segít a problémán.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Uram,
2003-as Renault Meganom az alábbi problémákkal küzd.
1. Alapjáraton, kb 4-5 másodpercenként leesik a fordulat 1 másodperc hosszan. Hiba üzenet nincs, motor diagnosztika hibát nem mutatott ki. Trafók, gyertyák cserélve lettek, változás nélkül.
2. Jellemzően a kettes fokozatba történő felváltáskor s gázadáskor, az autó cseppet visszafullad, illetve 2-3 másodprcig olyan érzést kelt, hogy 1-2 henger nem működik.
3. Lengéscsillapítok megfelelőek. Hátsó cserélve, első felújítva. Egyéb gumi részek nem lettek cserélve. Mérés alapján nincs semmi gond. Viszont menet közben, olyan mintha „kiszakadna” a kocsi, illetve kopog bármilyen méretű bukkanón.
4. Bukkanóról lejövet( pl. fekvő rendőr ), valami kerreg 2-3 másodpercig….
Ha lenne ötlete, javaslata, megköszönöm. 215.000 km-t futott az autó, s még kellene hogy fusson néhány évig.
Köszönettel / Üdvözlettel
Szakértőnk válasza
Kedves Gábor,
az alapjárat ingadozásának rengeteg oka lehet.
Pl: -lecsúszott vagy repedt vákumcső
-koromlerakódás a fojtószelepházban
-rosszul működő lambda szonda
-stb.
A futóművel kapcsolatos hibát pedig nagy valószínűséggel a torziós hátsó híd elhasználtsága okozza. Ezeknél a típusoknál ez egy gyakorta előforduló probléma.
F.I.
A versenyautó építés hosszú vajúdással járó folyamat. Nem elég beszerezni a méregdrága alkatrészeket, megépíteni a pályára termett vasat, a végső, finomhangolási fázis talán a legfontosabb. Ehhez pedig megfelelő pálya kell.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Gyula!
Nekem egy 99-es évjáratú Subaru Impreza GT-m van, amit apránként alakítgatok pálya versenyautóvá. A kérdésem az lenne, hogy tudnak-e segíteni versenytechnikai képzésben is, vagy kizárólag az általános vezetési szituációk kezelését oktatják?
Szakértőnk válasza
Kedves János!
A reptéren lévő vezetéstechnikai pályát 8 évvel ezelőtt úgy alakítottam ki, hogy alkalmas legyen autótesztek, gumitesztek,közepes ( 60-100km/h ) , és nagysebességű ( 100 km/h feletti ) autós vezetéstechnikai továbbképzések, szabadedzések, és a „sportos vezetés alapjai” elnevezésű tréningek biztonságos megtartásához.
Reklám nélkül működünk, évente 1300 – 1500 civil vezető látogat el hozzánk. Egy 150 méter hosszú, műgyanta burkolattal ellátott pályaszakasszal is rendelkezünk,de az idő nagy részét jó tapadás mellett , életszerű tempóval autózzuk, hiszen a súlyosabb balesetek száraz, és nedves úton nagy sebességgel történnek, és nem jeges úton haladva.
Rendelkezünk több, a gyakorló jármű menetdinamikai adatait digitálisan rögzítő eszközökkel, ez alapján a jármű pl. kanyarkombinációkban nyújtott viselkedése, és a vezetőnél a képzés során mutatott fejlődés objektíven kimutatható. A versenyre felkészítés során a hangolások, beállítások elvégzésénél ennek jelentősége lehet. Ami a vezetéstechnikai képzést illeti, a mindenkori isntruktor is azon van, hogy segítsen a hibák kijavításában, a precízebb irányítás elsajátításában.
Azt gondolom, a versenysportra az intenzívebb,szorosabb felkészítést, ahol már a pénz,gumi, benzin kevésbé számít, végezzék azok, akik ehhez versenypályát, és gyakorló versenyautót is tudnak biztosítani az év nagy részében . A cégeknek, és magánembereknek kínált szolgáltatásaink ár – érték arányát próbálom elérhető szinten tartani,tehát egy-két tank benzin árából már egy alapkurzust bárki elvégezhet.
A pályabérlet, tehát ha Ön szeretne kijönni a jelzett autójával gyakorolni, vagy mérni , annak óra alapdíja, nem egy megrázó összeg.
A Vezetéstechnikai Képzési Központba, évek óta járnak hozzám vezetők, akik rendelkeznek egy vagy több olyan sportkocsival, amivel már érdemes először itt megismerni a sportos vezetés alapjait, és úgy kimenni a versenypályákon tartott nyílt napokra, vagy kisebb versenyekre. Úgy is fogalmazhatnék, adunk időt arra, hogy a pályán nyújtott teljesítménye alapján bárki eldöntse, valóban versenyző szeretni lenni, vagy csak a tűzálló overall megvásárlásáig akar eljutni.
Rendelkezünk tematikával arra vonatkozóan, , hogyan kell egy vezetőt a sportos vezetés alapjaival megismertetni, anélkül hogy mások szeme láttára a közúton, vagy egy pályán összetörné idő előtt az autóját.
Kimondottan támogatom azokat a szülőket, akik úgy gondolják, hogy a gyerekkel egy zárt pályán kellene megismertetni a vezetés élményét, ha már nekik nem adatott meg az élmény 14-17 évesen, mert nem volt hova menni, gyakorolni az akkori időkben.
Tréningre jelentkezés, további információk info@vezetestechnika.eu
Üdvözlettel,
Székely Gyula www.vezetestechnika.eu
Autóvásárlás
Az Opel Insignia kombi használtan csábító ajánlat, de ha tényleg hatalmas csomagtérre van szükségünk, már más modellek is képbe kerülhetnek. Annyi biztos, hogy hárommillió már elég a kényelmes válogatáshoz, szakértőnk segít a döntésben.
Olvasónk kérdezi
Tisztelt Szakértő!
A jövőben szeretnénk egy nem túl idős használt autót venni, elsőre kombiban, illetve egyterűben gondolkodunk… Mondjuk legyen az irányár 3 m HUF.
Vagy egy kisebb turbós benzines, (1.4, 1.6) vagy esetleg szintén kisebb turbós dízel (1.6) meghajtásúak lennének az ideális erőgépek. Ami külsőre nagyon tetszik (tudom, ez kissé kiesik a sorból, leginkább az árával) az az újabb Mazda6 kombi. Az Opel Insignia kombi is nagyon tetszetős, bár kissé felfújtnak hat. Mik azok a modellek, amiket ön mindenképp ajánlana egy megnézésre, esetleg kipróbálásra – amik megbízhatóak, praktikusak, és nagyjából beleférnek az ár keretbe is?
Nagyon köszönöm előre is a segítségét!
Üdvözlettel, Szabó Gábor
Szakértőnk válasza
Kedves Gábor!
Alapjában véve csak olyan autót szabad venni, aminek örül. Így ha az Insignia tetszik, amelynek a DEKRA több millió vizsgája alapján a megbízhatósága-minősége is jó, nem beszélném le róla. De az Insignia kombi méltatlanul szűk belül, ezért én ebben a kategóriában inkább Mazda6-ot vennék.
A dízelekkel szerintem azok járnak jól, akik újonnan meg tudják venni. Aki a 6-9 milliós autókba akkor ül bele, amikor már csak 3 millióba kerülnek, nagyobb arányban kapja ki a bonyolult és drága technikával járó problémákat. Ezzel szemben a Mazda6 2,5 literes négyhengeres benzinese jó kompromisszum, de a kétliteres szívómotorral is elfogadhatóak a menetteljesítmények. Nyilván fontos az üzemenanyag-költség, amire az autógáz szett beépítése a megoldás.
Gyakori a félreértés, de nem az LPG árát duplázza meg a kormány a jövedéki adó duplázásával. Ettől most januárban kb. 20, majd májustól még bő 20 forintot nő az ára, összesen tehát 40-45 Ft áremelkedésre lesz, ami literenként 280-290 Ft árat és 35-40 ezer kilométeres megtérülést jelent.)
Ha egyterű, akkor viszont 3 millióval a zsebemben már megnéznék egy Dacia Lodgyt, amely új, nem sokkal drágább belőle a dízel, gigantikus belül, ráadásul új és öt év garancia van rá.
Üdvözlettel,
Szörényi András
Önnek is van kérdése?
Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!