Pedro de la Rosa még 1999-ben mutatkozott be a Forma-1-ben az Arrowsnál, majd versenyzett a Jaguarnál, 2003 és 2010 között a McLaren teszt és tartalékpilótája volt. 2010-ben a Saubernél volt versenyző, majd egy évre visszatért Wokingba, tavalyra pedig a HRT-t vezette, de a kiscsapat az idény végén kimúlt.
A veterán a télen több csapattal is tárgyalt a tesztpilótai állásról, végül két hete bejelentették, hogy a Ferrari vette fel, ezentúl Maranellóban végez szimulátoros munkát. De la Rosa tegnap a Santander szponzori rendezvényén mutatkozott be hivatalosan a Ferrari színeiben, arról beszélt, hogy nagyon nagy hatással van rá az olasz alakulat.
„Nagyon büszke és boldog vagyok, főképp, mert a Ferrari több egy Forma-1-es csapatnál. Most egy új fejezet nyílik az életemben, pilótaként fontos, hogy a legnagyobb csapatokkal dolgozhassak, hiszen így a legjobb mérnököktől, a sportág legjobb szakembereitől lehet tanulni. Büszke vagyok rá, hogy a Ferrari hisz bennem, és hogy így egy spanyol világbajnokot segíthetek. Igazán büszkévé tesz, hogy Fernando velem akar dolgozni. Nem azért, mert ő is spanyol, hanem azért, mert ő a legjobb.”
A 41 éves pilóta nem tagadta, hogy a Ferrarinál nagy a nyomás, de ez nagyon is tetszik neki, az egész maranellói atmoszférát különlegesnek érzi:
„Ez logikus, hiszen ez a csapat a győzelemhez van szokva. A Forma-1-ben állandóan ott a nyomás, de a Ferrarinál azonnal éreztem, hogy itt tényleg csakis a győzelem számít. Minden alkalommal tanulok valamit Maranellóban, ez egy állandó folyamat. Bár még csak rövid ideje ismerem a csapatot, annyit máris mondhatok, hogy mindenkinek érdemes életében egyszer Maranellóba utaznia. Nem is a gyárra gondolok, inkább a városra: már ott megérthető a Ferrari és a más csapatok közötti különbség, mert már odakint is úgy érzi az ember, mintha a céghez tartozna. Minden étteremben, kocsmában, az utca emberén ott van valami vörös, egészen lenyűgöző!”
De la Rosa kiemelte, hogy mennyire örül annak, hogy jövő héten egy napig ő is vezetheti majd az új autót a jerezi teszten, azt viszont cáfolta, hogy a Ferrarinál folyó felújítások, építkezés keretében új szimulátort is építene a csapat.
„Láttam az autót a gyárban, már a tesztre készítik elő. Nagyon örülök, hogy én is vezethetem majd, őszintén szólva erre nem számítottam. Nagyszerű alkalom lesz ez arra, hogy megismerjem a működését, és így jobban segíthessem a munkát a szimulátorban.”
„Új szimulátor a kedvemért? Jó vagyok, de ennyire azért nem!” – cáfolt viccelődve. „Nem, nincs ilyen projekt. Munkába álltam itt, és azt fejlesztjük, ami van, az is teljesen megfelelő. De az tény, hogy a 2014-es szabályváltozások miatt sok szimulátoros munkára lesz szükség, pont ezért kerültem ide.”