Jog

Az autóban történő telefonhasználat mára komoly vitakérdéssé nőtte ki magát. Tény, veszélyes, és elvonja az útról a figyelmet, de azért az álló autóban telefonlálót nem kellene megbüntetni a józan ész szerint.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Ügyvéd Úr!

Közlekedési balesetnél helyszíneltek a rendőrök ezért a forgalmat lezárták. A barátom másodikként várakozott a sorban amikor nevelőapja hívta a kórházból és felvette a telefont. Akkor a rendőr abbahagyta a fényképezést odarohant ,kiszállította a kocsiból elkérte az iratait és egy órán keresztül várakoztatták,amig a rendőr befejezte a helyszínelést.
Majd 10.000.-ft-ra megbüntették arra hivatkozva,hogy vezetés közben
kezébentartva telefonált az állósorban.

Kérem szíves válaszát helyes-e a büntetés kiszabása.

Köszönettel,

Asztalos Annamária

Szakértőnk válasza

Tisztelt Olvasónk!

Amennyiben a gépkocsi végig állt telefonálás közben, a vezető nem valósított meg szabályszegést, mivel a KRESZ vonatkozó rendelkezése alapján menet közben tilos kézben tartott mobiltelefont használni, tehát álló helyzetben szabad.

Egyébként motorosoknak a forgalmi okból történő megállás (pl.: piros lámpa) esetén sem szabad telefonálni. Amennyiben akár egy fél métert is előre gurult telefonálás közben, természetesen megvalósult a szabályszegés.

Tisztelettel:
dr. Kozma Tamás
www.karterito.hu

Ezen a héten utánajárunk egy zűrös telefonálási esetnek, újra terítékre kerül az abroncsválasztás kérdése, és végül eldöntjük, hogy két Suzuki közül melyik a jobb.

Szakértőnk véleménye szerint a négy évszakos abroncsok csak átmeneti, kényszermegoldást nyújthatnak a téli időszakra

Szakértőnk véleménye szerint a négy évszakos abroncsok csak átmeneti, kényszermegoldást nyújthatnak a téli időszakra

Vezetéstechnika

Téli, nyári, négy évszakos abroncs. Az utóbbi igazi Joker, egy költségkímélő megoldás, komoly összeget menthetünk meg vele. Kérdés, hogy megéri-e? A négy évszakos gumi jelent bármilyen kockázati tényezőt? Szakértőnk válaszol.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Gyula!

Arra lennék kíváncsi, hogy mit szól ön a négy évszakos gumikhoz? Azért érdekel a téma, mert külföldön dolgozom, és ebből kifolyólag nagyon macerás megoldani az abroncsok cseréjét, ott ahol tartózkodom.

Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelettel:

Tóth Zoltán

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

Az elmúlt napokban azt gondolom Európa szerte szembesültünk a tél előre várható, és most tényleg bekövetkező hatásaival.

Aki most nyári gumival próbálkozott, láthatta mit enged meg a kerekek tapadása.
A téli gumival rendelkezők, legalább ahol lehetséges volt megpróbáltak biztonsággal gépészkedni.
Mindenki tud több olyan esetet persze, ahol már a téli gumi , és a hólánc is hatástalan maradt.Az egész évben autózók tekintetében a téli, és a nyári gumi használatára szavazok, a négyévszakos gumi csak átmeneti megoldást adhat azoknak, akiknek valamilyen okból nincs lehetőségük megvásárolni a külön szetteket.

Olyan ország már több van, ahol a biztonság miatt téli időszakban, vagy bizonyos feltételek esetén kötelezővé tették a téli gumiabroncs használatát, a négyévszakos gumikat nem említik meg alternatívaként.

Üdvözlettel Székely Gyula

Autóvásárlás

Városi „rohangátort” keres olvasónk, és megbízható japán technikában, vagyis Suzukiban gondolkodik. Az Ignis és a Wagon R+ közötti dilemma eldöntését segíti a használtautópiac avatott ismerője, Szörényi András kollégánk.


Olvasónk kérdezi

Tisztelt Uram!

Feleségemnek szeretnék venni egy kisfogyasztású rohangátort.Gyereket oviba vinni,dolgozni járni stb.800000 ft körüli összeget szánok rá.Ignis vagy Wagon r-ben gondolkozok.A kettő közül Ön melyiket ajánlaná, mennyit fogyasztanak?A neten nem találtam egyértelmű választ a fogyasztásra.5 és 9 liter között írják.A 9 elég sok.Csak második autónak kellene.

Köszönöm a segítségét.
Üdv:Zoltán

Szakértőnk válasza

Kedves Zoltán!

A kettő közül csak Wagon R+-t vennék. Az Ignisbe vetett hitet sosem értettem, instabil, kényelmetlen, zajos és túlértékelt autó. Csak akkor jobb a Wagon R-nél, ha bakhátas földúton járnak vele. A 9 literes városi fogyasztás sajnos az Iginisre állhat, de felső határként és sok függ attól, a budai dombokon hullámvasutaznak vele vagy a laposon gurulnak 50-70 között, pedig mindkettő városi forgalom. A Wagon R+ jól áttekinthető jó a térkihasználása, kicsit nyers, de praktikus és üzembiztos városi autó, az Ignisnél kedvezőbb fogyasztással.

Ignis? Mi nem ajánljuk, bármennyire is népszerű a hazai kötődésű Suzuki típus

Ignis? Mi nem ajánljuk, bármennyire is népszerű a hazai kötődésű Suzuki típus

De ha már van rá 800 ezer Ft, akkor megnéznék egy Daewoo Lacettit, szigorúan a nem zabáló 1,4-es benzinessel. Sokkal kényelmesebb, biztonságosabb és tágasabb autó, ami megér plusz 1,5 litert. Fenntartási költségben viszont a Wagon R+ valóban kedvezőbb, de nívójához képest az ötajtós Lacetti igen jó vétel.

Üdvözlettel, Szörényi András

Önnek is van kérdése?

Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge megmondja!
Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol!
Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad!
Füstöl, csörög, de senki sem tudja a hiba okát? Karbantartási szakértőnk segít a bajban!