Összesen 36,4 millió dollár cserélt gazdát az arizonai aukción, Ennek közel egynegyedét az árrekorder Ferrarira fizették ki.
1931-es Duesenberg Model J Tourster: a típus negyven éve nem fordult elő az aukciós univerzumban

1931-es Duesenberg Model J Tourster: a típus negyven éve nem fordult elő az aukciós univerzumban

1931-es Duesenberg Model J Tourster: a típus negyven éve nem fordult elő az aukciós univerzumban


Nem kevesebb mint nyolc autó lépte át a millió dolláros határt az RM aukciós ház legutóbbi árverésén. A patinás intézmény mindenkori csúcstartójává lépett elő az az 1960-as gyártású Ferrari 250 GT SWB Berlinetta ‘Competizione’ modell, amelyért új tulajdonosa 8 140 000 dollárt, azaz durván 1,8 milliárd forintot fizetett ki.

 

Az esemény második legdrágább autója egy ’67-es Shelby 427 ‘Semi-Competition’ Cobra volt, alig több mint kétmillió dollárért. További négy Ferrari (köztük egy 2003-as Enzo), egy 1938-as Delahaye és egy ’31-es Duesenberg hozott még egymillió fölött.

A kalapács alá vont négykerekűek között volt még a valaha legyártott hét darab Allard JR ‘Le Mans’ Roadster egyike, valamint egy Lancia Aurelia B24S is; mindkettő világcsúcs összegért került eladásra.

Az SWB Berlinetta ‘Competizione’ a Ferrari 250 GT rövid (2400mm) tengelytávú, kifejezetten versenycélokra fejlesztett változata. Karosszériája teljes egészében alumíniumból készült. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja beállítástól függően 250-280 lóerőt adott le. A típus legfontosabb sportsikerét az 1960-as Le Mans-i 24 óráson érte el, ahol kategóriagyőzelmet aratott.