Az F1 gumiszállítója, a Pirelli ma milánói központjában leleplezte a 2013-as idényre szánt gumijait. Az olasz gyártó „forradalomról” beszél, ugyanis több jelentős módosítást is végrehajtottak az abroncsokon.
Az összes gumi új struktúrát kapott, szögletesebb a keresztmetszet, nagyobb a futófelület, ami jobb fékezési és kanyarstabilitást ad majd, korábban lehet majd kigyorsítani velük – azonban az alakváltozás miatt az oldalfalakat is meg kellett erősíteni, így szettenként 2 kilogrammal nő majd a tömeg.
Lágyabbá is tették a keverékeket, ami gyorsabb felmelegítést enged majd – ez különösen az időmérőn jöhet jól -, ugyanakkor gyorsabb kopással is jár, futamonként legalább két kiállással kell majd számolni, ami a Pirelli szerint több előzési lehetőséget szül. Az összes gumi legalább fél másodperccel gyorsabb lesz körönként.
A lágy és a kemény keverék idén már magasabb hőmérsékleti viszonyokat bír majd, míg a szuperlágy és a közepes keveréket az alacsonyabb hőmérsékletek tűrésére is áthangolták. A versenyekre szállított két keverék teljesítménye között a gyártó ígérete szerint körönként minimálisan fél másodperces különbség lesz, ezzel stratégiai játéktér bővítését célozzák.
Tavaly a kemény keveréket az igen nehezen látható ezüstnek nevezett, de valójában szürke festéssel jelölték, de a nézők kedvéért idénre változtattak: a legkeményebb gumi ezután a messziről is jól látható narancs jelzést kapja. A szuperlágy ezután is piros, a lágy sárga, a közepes pedig fehér marad.
„A 2013-as idényben tovább él a tavalyi filozófiánk, azaz a 2011-es gumik továbbfejlesztése. A célunk, hogy folyamatosan újabb kihívások elé állítsuk a versenyzőket és a csapatokat, és hogy a gumik szempontjából mindenki egyenlő esélyekkel kezdje a szezont. Míg az első hét futam nagyon látványos volt, a versenyeken gyűjtött adatokból a csapatok tavaly végül teljesen kiismerték a gumikat. Az év végén már kevésbé kiélezett versenyt, időnként egykiállásos stratégiákat láthattunk” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Már 2011 végén is tapasztalható volt ez a jelenség, a nézők csalódottak voltak, ezért a csapatok azt kérték, hogy fejlesszük tovább a gumikat, nyújtsunk újabb kihívást. A 2013-as kínálatunk újra megkeveri a kártyákat, ösztönzi majd az előzéseket, és futamonként legalább két-három kiállást hoz majd” – folytatta a szakember.
A Pirelli azt is bejelentette, hogy fiatal tehetségek segítése érdekében a leendő GP2-bajnok egynapos F1-es gumitesztelési lehetőséget kap majd.
Az állandó tesztpilótákat illetően a francia F1i felvetette, hogy a Saubertől távozni kényszerült Kobajasi Kamui közel áll a szerződtetéshez. De Hembery tisztázta a kérdést, megtartják a 2011 óta alkalmazott Lucas di Grassit és a tavaly igazolt Jaime Algursuarit.
„A Twitteren olvastam, hogy ma bejelentjük Kobajasit, de erről nincs szó. Nincs okunk változtatni, nagyon jól megvoltunk Lucas di Grassival és Jaime Alguersuarival. Az első a szerződésünk meghosszabbítása, utána pedig a gumik fejlesztése, ami sok szimulátoros munkáét kíván majd. Erre koncentrálunk a nagy változásokat hozó 2014-re való felkészülésünkben.”
A Pirelli F1-es szerződése utolsó évét kezdi idén, de a gyártó az elmúlt időszakban többször is hangsúlyozta, hogy ésszerű pénzügyi feltételek mellett még egy-két periódusra maradna. Az új szerződést júliusig kellene megkötni.