Vadonatúj, full size hűtőmaszkjáról viszonylag egyszerűen felismerhető a megújult hipersport-szedán, de ebben a kategóriában nem szokás csecsebecsékkel elkápráztatni a tisztelt vevőket. Éppen ezért ezzel, a szénszálas borítóelemeket tartalmazó, opciós karbon-csomaggal, valamint a csomagtérfedélen elhelyezett légterelő kis mértékű megnövelésével lényegében ki is pipálhatjuk a karosszériát érintő változásokat.

Annyit még érdemes azért tudni, hogy az új orrkialakítás fokozottan gyalogosbarát; a hűtőrács ütközéskor hátracsúszik, merev alsó pereme megakadályozza a lábszár aláfordulását, a fej védelmét átdolgozott doblemezek biztosítják.

 

Ahogy az lenni szokott, a lényeg a felszín alatt rejtőzik. Illetve rejtőzik egy csudát: a mérnökök nem azért préseltek ki plusz 81 lóerőt a hatliteres V12-es szívómotorból (a korábbi 6000 helyett 6750/perc fordulatszámon), hogy aztán takargassák. A kétoldali változó szelepvezérlés, a kopogásszenzor és a többi módosítás nem csak a teljesítményt növelte meg, hanem a forgatónyomatékot is.

A változás ugyan névlegesen minimális (600 helyett 620 Nm), annak elosztása azonban sokkal jobban vezethetővé tette az autót: 2500/percnél például 50 Nm-rel több forgatónyomaték zúdul a hátsó kerekekre, mint tavaly. A tömegközéppont süllyesztése érdekében 19 mm-rel mélyebben beépített blokk ráadásul takarékosabb is; a 7% spórolás ilyen léptékű fogyasztásnál már érzékelhető különbséget jelent.

 

A motor mellett a futóművet is átdolgozták, a csillapítás három fokozatban (normál, sport, verseny) állítható, de a paramétereket a vezérlés automatikusan is módosítja, így akkor sincs gond, ha a tulajdonos előretekintés nélkül fog neki a korábbi 5,2 helyett immár csupán 4,9 másodperces 0-100 km/h sprint, vagy a 305 km/órára emelt végsebesség firtatásának.

A funkcionális változásokat hasonlóan magasabb komfortszint kíséri. A beltérben sötétebb tónusú környezet fogad, a felületek jelentős részét zongoralakk borítja. A középkonzolon kézzel készített üveggombok szolgálnak a sebességváltó programok közötti váltásra. A hátsó ülések gombnyomásra elfektethetők, a zaj- és rezgéscsillapítás nagyságrendekkel javult.

Az opciós listán vörös-fekete perforált bőrkárpitozás, tolatókamera, hátsó üléssori mozirendszer található, illetve akinek semmi nem elég jó, a gyár ‘Q’ részlegére bízhatja autóját, akik kitalált névadójukhoz hasonlóan bármilyen átalakítást elvégeznek a tisztelt megrendelőnek (nyilván a józan ész és a törvényesség keretein belül).