Hosszú évek teltek már el azóta, hogy érdemben hallani lehetett a BMW kis roadster projektjéről. Most ismét feltámadt a szél, és az első kerekek felöl fúj: a Z2 a márka új modellcsaládjának kirakatmodellje lenne. Az autó egy évvel az elsőkerék-hajtású szériát bevezető BMW1 GT után léphetne piacra, akkor, amikorra a Mazda és az Alfa Romeo is piacra készül bocsátani saját kompakt roadsterét.

Megfizethető, egyszerű és karakteres sportkocsit készül piacra hozni a BMW. Az eredeti Z3 spirituális utódja elsőkerékhajtást kap, a tervezett Z2 M összkerekes lehet.
Kultikus jószág volt a BMW Z3, különösen sajátos megjelenésű kupé kivitelében

Kultikus jószág volt a BMW Z3, különösen sajátos megjelenésű kupé kivitelében

Kultikus jószág volt a BMW Z3, különösen sajátos megjelenésű kupé kivitelében


A BMW a költségcsökkentés és a fiatal vásárlók új körének elérése érdekében döntött úgy, hogy részlegesen szakít a márkától amúgy elválaszthatatlan hátsókerék-hajtással; a Minivel közösen felhasználható padlólemezre alsó-középkategóriás méretű modellek épülhetnek. Ezzel önmagában nincs gond, mint ahogy a 2010-ben ennek kapcsán beharangozott kabrió belépőmodellnek is megvan a létjogosultsága, hiszen a Z4 nagy és drága, a 6-os széria meg pláne, de az 1996-tól 2002-ig gyártott Z3-ast a képbe belekeverni komoly merészségre vall – igaz, a nyitó-illusztrációt is készítő brit Autocar informátora csak méretbeli azonosságról beszélt, de a szavaknak ereje van…

Akárhogy is, a Z2 kompakt lesz, olcsó és egyszerű. Várhatóan korlátozott motorkínálattal és kézi mozgatású vászontetővel érkezik, később pedig a Mini oldaláról kap testvért. Már most pletykálnak viszont egy M változatról, amely a Countrymanhez hasonlóan Haldex-kuplungos összekerékhajtást, valamint kétliteres turbómotort kaphat.