Bruce Weiner törpeautó-múzeuma Európában is különlegesnek számítana, az Egyesült Államokban azonban, ahol egészen a közelmúltig négy és fél méter alatt kezdődtek a kisautók, egyenesen felfoghatatlan fantazmagória a Messerschmitt Kabinenrollerek, BMW Isetták, Peel P50-esek, Avolette-ek és parányi társaik.
Néhány helyi vásárló annyira nem tudott mit kezdeni az egyik ilyen aprósággal, hogy villámgyorsan amerikanizálták azt: egy 1959-es Isettát ért az a kétes megtiszteltetés, hogy befogadhatott egy komplett dragster-mechanikát. A kellő hajtóerőről egy 730 lóerős Chevy V8 gondoskodik, a mini nyomtávon fekvő dupla hátsó kereket egyetlen gigantikus (18 x 13 colos) gumihengerrel váltották ki, ez próbálja az aszfaltra vinni a kétfokozatú váltón keresztül rázuhanó nyomatékhegyet. Az autó futóműve egy BMW M3-ból származik.
A furcsa kentaur teljesen üzemképes, amint azt az alábbi videó is mutatja (0:17-től), a múzeum azonban arra inti a leendő tulajdonost, hogy se utcán, se versenypályán ne használja, mivel „vezetése nem megfelelő felkészültség mellett veszélyes lehet”.
A Bruce Weiner múzeum február derekán húsz darab autóját árverezi el az RM Auctions segítségével; az Isetta Whatta Drag-től 75-100.000 dollárt remélnek.
Forrás: WorldCarFans