A spanyolországi Jerezben szerdán folytatódott a Forma-1-es csapatok első téli tesztje.
A második nap negatív főszereplője ugyanúgy a Mercedes volt, mint kedden, a nagy felzárkózásra készülő brackley-i alakulat újabb napot veszített, ugyanis Lewis Hamilton 14 kör után fékhiba miatt a falnak hajtott a Dry Sac kanyarban. 260-nál kezdett lassítani, 60-nal ment a gumiknak.
A törés nem volt vészes, de a hibát nem lehetett gyorsan javítani, ezért az autó nem járt többet a pályán. A két nap eredménye 25 kör a Mercedesnél.
„Örülök, hogy élek” – mondta a 2008-as bajnok, amikor a nap pozitívumáról kérdezték. „Megnyomtam a féket, a másodperc egy tört részéig működött, után viszont beszaladt a pedál, nem működött. Nem tudom, mi volt, onnan már csak az ütközésre készültem. Ilyen a tesztelés. Nyilván szerettünk volna többet teljesíteni, kiábrándító is, hiszen a srácok nagyon keményen dolgoztak a télen, de most legalább ezt is letudtuk és remélhetőleg nem ismétlődik meg. Örülök, hogy nem az utolsó, barcelonai teszten történt, az lett volna az igazi szívás.”
A mercedeses ezzel együtt is jó időt ment, még a nap végén is a 6. helyen állt. Tetszik neki az autó, de a riválisokat is figyelte egy kicsit: „Egész elégedett vagyok, jók az alapok. Lazán hoztam azt a köridőt. A McLaren után, aminek elképesztő volt a leszorítóereje, érezhető a különbség, de egyáltalán nem olyan rossz. A Red Bull jónak tűnik, és természetesen a Lotus is. A McLarent nem láttam, nem vártam ki, Perezt nem láttam a pályán. De az autó jól néz ki.”
Hamilton okkal említette a Lotust, hiszen Romain Grosjean ma jócskán megjavította Jenson Button tegnapi, meglepetésnek számító idejét is, de a gyorsaság mellett stabilan is dolgozott, a nap folyamán 95 kört tudott le. Jó autót adhat át holnap Kimi Räikkönennek.
Szintén igen jó napot zárt a Force India: Paul di Resta ugyancsak 95 kört hozott össze, a második leggyorsabb volt, a nap utolsó órájában pedig még a csapat szimulátoros pilótája, James Rossiter is beletett 19 kört a VJM06-osba. Biztató kezdés a silverstone-iak számára.
„Az autó eddig megbízható. Sok kört gyűjtöttünk, végezzük a dolgunkat, sorra pipáljuk ki a feladatokat. Ez a teszt nem az autó finomhangolásáról, hanem a kiismeréséről és a gumikat illető adatgyűjtésről szól. De jól érzem magam az autóban, és szerintem műszakilag jó lehetőségeket találtunk benne” – mondta a skót.
„Ami az élen állókat illeti, mindig el kell mondani, hogy sosem lehet tudni, mennyi üzemanyag volt az autójukban, milyen gumikon mentek, ők sem tudhatják, mi mit csináltunk. Nem is kell másokra figyelni, csak a saját autóval kell foglalkozni” – tette hozzá.
Ahogy di Resta is megjegyezte, a köridők továbbra sem jelentenek sokat, az egy-két tizedes eltérések a teszten semmit sem számítanak, azonban általánosságban kijelenthető, hogy a csapatok többsége figyelemreméltó megbízhatósággal képes dolgozni már az első napokban is, komoly panaszok nem is hangzottak el egyik garázsban sem.
Hamilton mellett a Marussia ma reggel bemutatott új pilótája, Luiz Razia ment csak keveset, a brazil dél után nem sokkal KERS-probléma miatt hagyta abba a körözést, és bár az utolsó percekre sikerült megjavítani az autót, a pályára már nem tudott kimenni.
Az ok pedig az volt, hogy a sauberes Nico Hülkenberg és a lotusos Grosjean is tervezetten szárazra hajtotta a tankot, mindkét autó a pályán állt le pár perccel a vége előtt. Rajtuk kívül a Caterham miatt került még elő a piros zászló, amikor Giedo van der Garde a célegyenesben parkolt le, de ez csak néhány perc fennakadást okozott.
Teszt, Jerez, 2013.02.06.
Pilóta | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Romain Grosjean | Lotus (E21) | 1:18,218 | 95 |
2. | Paul di Resta | Force India (VJM06) | 1:19,003 | 95 |
3. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso (STR8) | 1:19,134 | 83 |
4. | Mark Webber | Red Bull (RB9) | 1:19,338 | 101 |
5. | Nico Hülkenberg | Sauber (C32) | 1:19,502 | 99 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes (W04) | 1:19,519 | 15 |
7. | Sergio Perez | McLaren (MP4-28) | 1:19,572 | 81 |
8. | Felipe Massa | Ferrari (F138) | 1:19,914 | 78 |
9. | Pastor Maldonado | Williams (FW34) | 1:20,693 | 71 |
10. | James Rossiter | Force India (VJM06) | 1:21,273 | 19 |
11. | Giedo van der Garde | Caterham (CT03) | 1:21,311 | 88 |
12. | Luiz Razia | Marussia (MR02) | 1:23,537 | 31 |