Az alsó középkategóriában a Toyota kínál először full hibrid kombit, de hagyományos hajtáslánccal is marad aduja az Aurisnak.
A krómmal tupírozott fekete betét határozottan sportossá teszi a lökhárító megjelenését.

A krómmal tupírozott fekete betét határozottan sportossá teszi a lökhárító megjelenését.

A krómmal tupírozott fekete betét határozottan sportossá teszi a lökhárító megjelenését.


Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti, és a 4,56 méteres Auris kombi puttonya nem is okoz csalódást.

Alaphelyzetben több mint egy méter hosszú (1115 mm) a raktér padlója, a teljes térfogat tisztességes 530 liter (ferdehátú: 360 liter). Az ülések egyszerűen ledönthetők, ilyenkor még nagyobb a különbség a kombi javára: a kihasználható padlóhossz meghaladja a két métert (a ferdehátúnál 1,6 méter), a belmagasság 89 centi, a térfogat pedig kategóriaelső 1658 literre nő (ferdehátú: 1200 l).

Mennyi az annyi?

Az Opel Astra Sports Tourer karosszériahossza 4698 mm, csomagtartója 500/1550 liter. A Volkswagen Golf Variant azonos adatai 4534 mm, illetve 505/1495 liter, a Renault Mégane Grandtour 4559 mm hosszú, raktere 491/1567 literes. A kategória óriása a Peugeot 308 SW: a pontosan 4,5 méteres autó variálható csomagtere 674/2149 literes.

Megmaradt az Auris alapmodell érdekes, sportos orrkialakítása.

Megmaradt az Auris alapmodell érdekes, sportos orrkialakítása.

Megmaradt az Auris alapmodell érdekes, sportos orrkialakítása.


A csomagtartó kihasználhatóságát a ferdehátú modellnék kerek 10 centiméterrel lejjebb vágott küszöb, elölről is elmozdítható kalaptartó, dupla fenekű padló javítja; az alumínium tetősínek stíluselemként is fontos tartozékok.

Az autó dizájnja csupán az eltérő funkcionalitás diktálta mértékben változott. Az orr megegyezik a ferdehátúéval, az elnyújtott tetővonal apró légterelőben végződik. A szellősség érzete másfélszer egy méteres (1553 x 960 mm) panoráma napfénytetővel fokozható.

Az emelkedő övvonalat krómsáv emeli ki, az üvegfelületet feketére fényezett tetőoszlopok teszik egységessé. Értelemszerűen módosult a hátfal kialakítása, a rendszámtábla ürege a lökhárítóról az ajtóra költözött, helyére krómsávos-keretes betét került.

Az Auris Touring Sports motorválasztéka megegyezik a ferdehátú modellével: 1,33 (99 LE) és 1,6 (132 LE) literes benzinmotorok, 1,4-es és 2,0 literes D-4D dízelek (90/126 LE) alkotják a kínálatot, kézi, robotizált és CVT váltókkal társítva. A legnagyobb dobás azonban a kategóriában most első ízben kínált hibrid hajtáslánc.

A csomagtér padlója alatt elhelyezett akkumulátorai révén csorbítatlan praktikumot kínáló HSD kivitel 1,8-as benzinmotorja és villanymotorja együttesen legfeljebb 136 lóerőt mozgósít. Az Auris hibrid ezzel 10,9 mp alatt éri el a százat, végsebessége 180 km/óra, CO2-kibocsátása csupán 86 g/km.