A pénteki nappal lezárult a Forma-1-esek idei első téli tesztje a spanyolországi Jerezben. Az utolsó napon Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb a Lotusszal, de 1:18,148-as ideje majdnem négytizeddel volt lassabb, mint a heti csúcsnak számító 1:17,769, amit Felipe Massa teljesített csütörtökön.
Összevetésképp: a 2012-es jerezi teszten, ami szintén az első volt a sorban, Nico Rosberg 1:17,631-es csúcsot futott a Mercedesszel.
Räikkönen amellett, hogy a leggyorsabb volt, ma jóval többet is ment, mint előző nap, 40 helyett 83 kört került a neve mellé.
„Folytattuk a tegnap megkezdett munkát, jól haladtunk. A táblázat tetején vagyunk, de ez semmit sem jelent a teszten. Új alkatrészek tesztelésére koncentráltunk, de a beállításokat is sikerült jobban a kedvre alakítani. Nyilván van még munka ezen a téren, de ezért tesztelünk” – nyilatkozta a finn.
A 2007-es bajnok mögött a Force India tesztelője – akinek előléptetését valamiért még mindig nem akarják bejelenteni -, Jules Bianchi zárt, mindössze 27 ezreddel volt lassabb. A francia pilóta a nap első felében vezetett, 56 kört ment, míg délután Paul di Resta tett 49 kört a VJM06-osba, de ő egyértelműen nem a tempóra hajtott.
„Tudom, hogy a csapat ismer már. A pénteki edzéseken az elején nem voltam a legjobb, ez tény. De Magny-Cours (a szeptemberi teszt) után sokkal jobb lettem. Magny-Cours-ban bizonyítottam, hogy gyors vagyok, és most itt újra. Ez pozitívum, de a sorsom nem az én kezemben van” – mondta Bianchi, aki nagyon szeretne előrelépni.
„Én úgy érzem, készen állok. Jó sokat vezettem már az F1-ben, szerintem készen állok a versenyzésre is. Még ha eredetileg úgy is tervezték, hogy két évig leszek tartalékos, most más a helyzet, én pedig készen állok. Remélem, Barcelonára már eldől, ki lesz a versenyző” – tette hozzá.
A címvédő Sebastian Vettel megint nem villogott a Red Bull-lal, egyszerűen rótta a köröket az RB9-essel. Vagy ennyit tud az autó, vagy a bajnokok egyelőre nem erőlködnek.
Figyelemreméltó szorgalomról tett tanúbizonyságot a Sauber újonca, Esteban Gutierrez, aki a nap folyamán a több mint két versenytávnak megfelelő 142 kört ment, igaz, ezzel is csak második lett a pénteki munkaversenyben, igaz, a héten 252 körrel ő „nyert”.
Lewis Hamilton szerdai tesztnapja baleset miatt elúszott, így nagyon reménykedett, hogy ma Nico Rosberghez hasonlóan sokat vezethet majd.
Bár a délután adott interjújában azt mondta, attól tart, Rosberg csütörtöki 148 körét már nem éri be, végül majdnem sikerült, ő is maratoni távot, 145 kört ment. Kellett is ez a Mercedesnek, hiszen az első két napon összesen 25 kört szedtek össze.
Hamilton azért ért rá délután nyilatkozgatni, mert a pályán meg kellett szakítani a munkát. Délután egy előtt nem sokkal szétjött a beton a 9. és 10. kanyar közötti kerék vető mellett, a kátyút javítani kellett. Előbb gumis fekvőrendőrdarabbal próbálkoztak, de ezt hamar elvetették, és gyorsan száradó cementtel javították ki a hibát.
Szűk egy óra esett ki. Mivel jerezben nincs kötelező ebédszünet, így az elvesztett időért cserébe fél órával meghosszabbították a napot, öt helyett fél hatig tartott a tesztelés.
Jól jött ez például a Ferrarinál, hiszen a mai napra kijelölt tesztelő, Pedro de la Rosa az egész délelőttöt és kora délután elvesztette, miután a sebességváltó meghibásodása miatt reggeli második körén kigyulladt alatta az autó.
A spanyol veterán aztán szó szerint az utolsó pillanatig kint volt pályán, fél hatra 51 kört hozott össze, valószínűleg sikerült azért valamennyire megismerkednie az F138-assal.
„Hát, amikor a sebességváltó-hiba miatt kiszálltam az autóból a felvezető körön, nem voltam túl boldog. Az ember egész életében vár egy ilyen lehetőségre, aztán pár kanyar után ki kell szállnia. Az sem volt egyértelmű, hogy tudom-e folytatni, mert néhány elem meg is gyulladt, nem volt rózsás a helyzet. De a szerelők nagyszerű munkát végeztek, és egész jó délutánunk volt. Fontos, mert nagyon drága manapság egy tesztnap, mindent ki kell hozni belőle” – összegzett a veterán.
Teszt, Jerez, 2013.02.08.
Versenyző | Csapat (autó) | Legjobb idő | Kör | |
1. | Kimi Räikkönen | Lotus (E21) | 1:18,148 | 83 |
2. | Jules Bianchi | Force India (VJM06) | 1:18,175 | 56 |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull (RB9) | 1:18,565 | 96 |
4. | Esteban Gutierrez | Sauber (C32) | 1:18,669 | 142 |
5. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso (STR8) | 1:18,760 | 92 |
6. | Lewis Hamilton | Mercedes (W04) | 1:18,905 | 145 |
7. | Sergio Perez | McLaren (MP4-28) | 1:18,944 | 98 |
8. | Valtteri Bottas | Williams (FW34) | 1:19,851 | 92 |
9. | Pedro de la Rosa | Ferrari (F138) | 1:20,316 | 51 |
10. | Charles Pic | Caterham (CT03) | 1:21,105 | 109 |
11. | Luiz Razia | Marussia (MR02) | 1:21,226 | 82 |
12. | Paul di Resta | Force India (VJM06) | 1:23,435 | 49 |