2011-ben, Sanghajban mutatkozott be a BMW5 nyújtott tengelytávú verziója, amelybe a kínai Brilliance autógyárral karöltve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtást illesztettek a németek. Akkor azt mondták, az autó az ázsiai piacra készült, és ott is marad.
Ehhez képest a napokban Észak-Európában fotózták le az autó egy példányát. Az elmaszkolt orr, és az alatta sejthető vonalak önmagukban is érdekesek volnának, mégis százszor izgalmasabb az az apró töltőfedél, amelyet a mérnökök zárószalaggal rögzítettek, rajta a felirat: „Töltési funkcionalitás nem engedélyezett”
Elképzelhető, hogy a BMW pusztán a nyújtott tengelytávú ötöst teszteli, figyelmen kívül hagyva annak elektromos komponensét, sokkal valószínűbb azonban, hogy a cédula a kínai és európai elektromos szabványok közötti eltérések miatti, esetleges problémákat hivatott megelőzni. Ez esetben pedig mégis záros határidőn belül megvalósulhat Európában a plug-in hibrid, ami új fejezetet nyithat az Efficient Dynamics történetében.
A sanghaji tanulmány egy feltöltéssel 75 kilométert volt képes megtenni tisztán elektromos üzemben; a 94 lóerős villanymotort egy 215 lóerős turbómotor segíti ki. A modell sorozatgyártását 2013-ra ígérte a BMW, de eredetileg kizárta a Kínán kívüli forgalmazást.
A legfrissebb hírek szerint azonban már minden modelljéből építene konnektoros hibridet a bajor gyártó.