A Daimler elnöke 13 új, előddel nem rendelkező Mercedes modell bemutatását ígéri az elkövetkező nyolc évben annak az agresszív növekedési programnak keretében, amellyel a Daimler legkésőbb 2020-ig vissza kívánja hódítani a legnagyobb luxusautógyártó rangját. 

Modell-dömping a Mercedesnél 1
Modell-dömping a Mercedesnél 11


„Bízom benne, hogy visszaszerezzük vezető pozíciónkat” – jelentette ki Dieter Zetsche, a Daimler AG elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjúban. Az új modellek között várhatóan szerepel majd egy a Kecskeméten készül B-osztály padlólemezére épül kis szabadidő-autó, illetve a Porsche 911 ellenfelének szánt SLC sportkocsi, de kabrió S-osztály sem volt még.
    
Az elnök, akinek megbízatását még ebben a hónapban valószínűleg újabb öt évvel meghosszabbítják, a következő két évben a Mercedes E-osztály új generációjával, a CLA kupéval, a teljesen átdolgozott S-osztály új generációjával kívánja növeli a konszern értékesítési árbevételét és eladási számát.

A Daimler 21 milliárd eurót (6200 milliárd forint) fordít a következő két évben kutatás-fejlesztési kiadásokra, üzem- és gyártóberendezés- beruházásokra annak érdekében, hogy a harmadik helyről ismét visszaemelje a vezető helyre, a BMW és az Audi elé a Mercedes-Benz eladásait a luxusautók piacán. A BMW 2005-ben, az Audi pedig 2011-ben előzte meg eladásokban a Mercedest.

Modell-dömping a Mercedesnél 12


„A mi márkánk a legerősebb, erről meg vagyunk győződve” – hangsúlyozta Dieter Zetsche az interjúban. „Technológiai téren is vezetünk.”

A Daimler kétmilliárd euróval készül csökkenteni költségeit a Mercedes személygépkocsi részlegnél, és 2100 főt tervez elbocsátani a tehergépjármű részlegtől. A megtakarítás 33 százalékát az idén, a többit 2014-ben tervezik végrehajtani. A megtakarítások 40 százalékát az alapanyag-költségek csökkentésével kívánják elérni.

„Termékoffenzívánkat ütőképes hatékonysági programmal egészítjük ki” – mondta Dieter Zetsche. „Beruházásaink nagyszerű termékek kíséretében magas hasznot hoznak majd az elkövetkező években.”

Az új modellek kifejlesztésének költsége nagyban megterhelte a Mercedes üzleti eredményét. A bruttó eredménykulcs 2012-ben 7,1 százalékra csökkent a 2011-es 9 százalékról. A Mercedes üzleti eredménye az idén (a Smart márkával együtt) valamivel alacsonyabb lesz a 2012-esnél. Az üzleti eredmény javulása a jövő évben indul meg a költségcsökkentések és az új modellek bemutatása együttes eredményeként.

Dieter Zetsche stratégiája a BMW és az Audi mögötti hátrány lefaragására magában foglalja a kínai eladások növelését is. A Daimler 12 százalékos részvénytulajdont tervez vásárolni a Beijing Automotive Group Co. autógyártó érdekeltségében. A Daimler és a BAIC Mercedes C- és E-osztályú személygépkocsikat és GLK terepjárókat gyárt Kínában.

A Daimler részvénye az idén már 8,2 százalékkal emelkedett, ami 47,7 milliárd euróra (14 ezer milliárd forint) emelte a stuttgarti konszern piaci tőkeértékét.

Forrás: MTI