A bevált hajtáslánc (ikerturbós, hatliteres, W12-es motor, nyolcfokozatú automata sebességváltó és egy, a hátsó tengelyt favorizáló összkerékhajtási rendszer) köré építette fel a legendás Flying Spur márkanév legújabb viselőjét a Bentley.
A Continental GT-hez képest azonban 50 lóerővel megnövelték a teljesítményt, 100 Newtonméterrel pedig a forgatónyomatékot, így a fél centi híján 5,3 méteres óriás 4,6 másodperc alatt éri el a 100 km/óra km/óra sebességet, további öt másodperc múltán pedig már 160-nal száguld. A vége pedig 322km/óránál van, széria Bentley szedán nem ment még ennyivel.
|
Ahhoz, hogy ezt gond nélkül tudja a 2,5 tonnás monstrum, elöl-hátul automata szintszabályozós légrugózást és irgalmatlan, akár 42 (hátul 35,6) centiméteres karbontárcsákat alkalmazó fékrendszert kapott.
A csökkentett rugóállandók és lágyabb stabilizátorok ugyanakkor a komfortszintet hivatottak növelni. A hasmagasságot két fázisban szabályozza a rendszer, 195 km/óránál elöl 5, hátul 10 mm-nyit ültet az autón, 240 km/óra elérésekor pedig további 8/13 mm-rel simul közelebb az aszfalthoz az autó.
Az ESC részlegesen kiiktatható, a kontroll teljes eldobása ebben az esetben valószínűleg őrültség lett volna.
A felhasználók nyilván örömmel veszik tudomásul, hogy az autó nem csak erősebb elődjénél (a fajlagos teljesítmény 14 százalékkal nőtt), de 13 százalékkal takarékosabb is: az átlagfogyasztás 14,7 liter száz kilométeren.
A karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.
Lehetőségekben a beltér sem szűkölködik. Az egyedi opciók tárházát megnyitó Mulliner luxuskivitel összesen tizenhétféle bőrkárpitozást és öt különböző fabetétet kínál, a tetőt szövet helyett bőr borítja.
Alaphelyzetben sem nevezhető ugyanakkor szegényesnek a Flying Spur, 3065 mm-es tengelytávja bőséges férőhelyet kínál a hátul utazóknak, akik az utazás élményét Multimédia csomaggal fokozhatják: ez a szokásos vezérigazgatói extrákon kívül fedélzeti wifi hotspotot és a fejtámlákban beépített 10 colos monitorokat is tartalmaz. Újdonság a fedélzeti funkciók vezérlésére szolgáló, dokkoló aljzatából kiemelhető táblaszámítógép.