F1: Családilag nyomatják a női pilótát 1
F1: Családilag nyomatják a női pilótát 27

A 30 éves Susie Wolff (leánykori nevén Stoddart) 8 éves korában kezdett gokartozni, és később sem került távol az autósport világától, szerepelt többek között a Formula Renault sorozatban, a Forma-3-ban, a DTM-ben is. 
Férje, Toto Wolff jelenleg a Mercedes motorsport-főnöke és annak a Williams-csapatnak résztulajdonosa, amely tesztpilótai állást biztosít a skót versenyzőnek. A csapat pilótái közül elsőként a múlt héten – tehát a hivatalos bemutató előtt -, már egyenesvonalú teszteken vezethette az istálló idei autóját. 
A pilótanő körüli családias miliőt erősíti, hogy Susie Wolffról dokumentumfilmet készített a BBC-nek bátyja, David Stoddart, amelyben olyan F1-es személyiségek szólalnak meg, mint honfitársa, David Coulthard vagy Lewis Hamilton. A rendező szerint a film nem csak Susie kalandos, a motorsporban töltött életéről szól, de betekintést ad a Forma-1 titokzatos világába. 
„Nem volt könnyű egyszerre rendezőként és bátyjként részt venni a produkcióban. Emlékeztetni kellett magam, hogy a dolgom Susie életének filmezése, de a nehezebb pillanatokban a testvéri ösztöneim is közbeszóltak” – árulta el Stoddard. 
Susie Wolff hozzátette, a nagy williams-es elődök – Nigel Mansell, Damon Hill vagy Jenson Button – szellemének jelenléte nem azt váltja ki belőle, hogy bizonyítani kell, hogy a nők képesek a férfiakkal versenyezni. „Azért csinálom, mert a versenyzés a szenvedélyem, és remélem, ez a film képes ezt megmutatni.
Susie Wolff beszélt Maria de Villotáról is. „A balesetét követően beszéltünk, közvetlenül azelőtt, hogy Silverstone-ban vezethettem egy 2011-es Williams-t. Azt mondta, vezessek mindkettőnkért” – mesélte a versenyző, aki a de Villotta balesete utáni felhajtás miatt is érezte, mindenképp ki kell mennie a pályára, jó munkát kell végeznie, hogy bebizonyítsa, Maria de Villotta este egyszeri szörnyűség volt, ami miatt nem érheti általánosítás a női pilótákat. „Maria nagyon fontos számomra. Övé a csillag a sisakomon” – árulta el Wolff.
Akárhogy is alakul Susie Wolff karrierje, nem ő lesz az első pilóta, aki forma-1-es autóval versenyezhet. Maria Teresa de Filippis az 50-es években tette próbára a férfiúi büszkeséget figyelemre méltó eredményeivel, majd a 70-es években Lella Lombardi és Divina Galica szerepelt a sportban, több-kevesebb sikerrel. Giovanna Amati 1992-es feltűnése óta nem volt női versenyző az F1-ben, talán azért is, mert Amati produkciója igazán kiábrándítóra sikerült: háromból háromszor nem tudta kvalifikálni magát a futamokra.
Ám minden bizonnyal csak idő kérdése, hogy egy női pilóta betörjön a Forma-1 világába. Ezt valószínűsíti, hogy más sorozatokban sikerrel szerepelnek hölgyvezetők, illetve az F1 férfiközpontú szemléletén sokat lazított, hogy a Sauber istállót női csapatfőnök, Monisha Kaltenborn irányíta.