|
Az idei genfi szalonra már a második sárdagasztó törpét jegyezték elő: az Opel Adam túraváltozata után itt az Up bozótbandita kivitele. Hogy mennyire lesz ragadós a trend, nem tudni, a Cross Up mindenesetre szerényebben tálalja magát, mint rüsselsheimi kollégája.
A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.
A 16 colos keréktárcsák (az előtanulmány 185-ös abroncsai helyett 180-asokkal szerelve) fölé vaskos, fekete műanyag kerékív-toldatok borulnak.
Ezek folytonos egységként futnak körbe az autón, végighúzódva a küszöb alsó felén és a lökhárítók peremén. Még az elöl-hátul alkalmazott, nagyon műanyag külsejű hasvédő lemez fölött is felsejlik a sötét alapozás; erre rímelve az ajtóvédő sávokat sem fényezték le.
Alul fekete, felül ezüst: a lökhárítók betétei és a külső tükörházak kontrasztos fényezést kaptak, ezekre rímelve a tetősínek is fémszínű kivitelben kelletik magukat.
Az árnyalat az utastérben is visszaköszön: az egyedi üléskárpit piros vagy szürke színben választható, a műszerfal betétje piros, fekete vagy sötétszürke lehet. A műszerek és a légbeömlők króm keretet kaptak, a fémhatású küszöbön a modellnév olvasható, akárcsak a külső koptatósávon.
Hajtáslánc terén az égvilágon semmi újdonságot ne várjunk a Cross verziótól. A motor a megszokott, egyliteres, 75 lóerős háromhengeres, kéziváltóval társítva, a hajtást pedig semmi, még egy elektronikus differenciálzárral sem teszi minimálisan terepképessé.
A Cross Up nyár végétől kapható.