Most először kapható kézi sebességváltóval a V8 Vantage S. Az SP10 mégsem holmi spártai sportkupé
Luxus versenyautó az Aston Martintól 25


A gyár GT4 versenygépe volt a múzsája annak az új modellváltozatnak, amelyet a napokban jelentett be az Aston Martin. A V8 Vantage S típusra épülő variáns legnagyobb újdonsága a hatfokozatú kézi sebességváltó, amelyet eddig csak a nyolchengeres motor gyengébbik kiviteléhez (Vantage, 420 LE) kínáltak. A fejlesztés sportautós szemszögből nézve izgalmas, de mivel az automata váltó opcióját meghagyták, inkább jelképesnek tekinthető. Utóbbival ugyanúgy 4,5 másodperc alatt ugrik százra a 435 lóerős autó, végsebessége változatlanul 305 km/óra – a gyár a helyzetet túlegyszerűsítve mindkét hajtáslánc-variánsra ezeket a paramétereket adja meg, pedig a modern automaták képességeit ismerve az emberi beavatkozás vélhetően valamelyest visszafogja a jármű dinamizmusát.

Az autó megjelenése tagadhatatlanul impozáns. A kerámiaszürke fényezéssel kínált típus szénszálas első légterelőt és hátsó diffúzort kapott, a beltér tetőtől talpig fekete, eltekintve az ezüst színű öltésektől. Még a féknyergeket is feketére fényezték.

A GT4 géposztályáról elnevezett SP10-nek eddig a pontig meg volt a lehetősége, hogy szikár, intenzív sportkupévá váljon. A bőséges felszereltség azonban kényelmi szolgáltatásokban bővelkedő luxustúrázóvá alacsonyítja – vagy nemesíti, attól függően, hogy honnan nézzük. Az opciós listán 1000 wattos Bang & Olufsen audiorendszer is szerepel, azok örömére, akik már unják a V8-as moraját hallgatni. De hogy ne legyünk igazságtalanok, extraként karbonhéjas sportülésekkel és (a kupé esetében) sportfutóművel is felszerelhető az SP10, amely típusjelzését merőben szokatlan helyen: a motorblokkon hordja.