Az alábbi képekhez, amelyeket a német AutoBild fotósa készített, igazából nem kellene kommentár, de mégis. Hat gigantikus, ballonos terepgumi, egekbe emelt alváz, sátornak is beillő kerékív-toldatok: európai ember ritkán lát ilyen letaglózó, szuverén, brutálisan céltudatos járművet.

Nem úgy az ausztrálok, akik az elmúlt években hozzászokhattak a látványhoz: eredetileg ugyanis a messzi ország hadserege rendelte meg ezt a különleges járművet a Mercedestől, még 2009-ben. Hatszáz darabot szállítottak le a különleges, egy üléssoros, hosszú (3,2 m) platós kivitelt, gyalogsági csapatok menetfelszereléssel együtt történő szállítására, illetve igen nehéz rakományok mozgatására.

Hat hajtott kerék a G-osztály váza alatt: öt év katonai felhasználás után most elkészült a civil változata is
Százlábú Mercedes, hibbant milliomosoknak 39
A 6,5 tonna saját tömegű teherjárműből később a svédek is vásároltak, és bár a maga nemében nem kevésbé lenyűgöző, mint az amerikai csapatok legendás Humvee-je, annak piaci mennybemenetele elkerülte, a hatkerekes Mercedes ötlete nem találkozott a vásárlók igényeivel (vagy a gyár szándékával), noha egy-egy példány nem hivatalos csatornákon eljutott a civil életbe.

Ennek azonban most vége. A kikötőben kipányvázott járművek ugyanis nem csak, hogy nem katonai célúak, de garantáltan gyáriak, sőt, abból is a lehető legextrémebbek. Az oldalt elhelyezett V8 Turbo felirat, de még inkább a faron elhelyezett AMG-embléma tanúsága szerint az autó magasan hordott orrában az a 6,3 literes biturbó erőforrás dolgozik, amely legújabb kivitelében 544 lóerőt, illetve 760 Nm-t teljesít, és miután 5,4 mp alatt százra katapultálta, könnyedén röpíti életveszélyes 210 km/órával a nehéz vasat.

Kezelőpult és multimédia lejátszó hátul

Kezelőpult és multimédia lejátszó hátul


A G 63 AMG feljavított belterével felszerelt, két üléssoros szörny szemmel láthatóan nem sokban különbözik attól a prototípusoktól, amelyeket tavaly novemberben, az Abu Dhabi autókiállításon mutatott be a potenciális olajmilliárdos ügyfeleknek a márka. Valószínű, hogy ezt a két példányt még akkor rendelte meg valamely kifinomult ízlésű ügyfél.

A kiállítási darabot annak idején a beléptetéskor 650 ezer euró értéken vámolta el az AMG. Ennyi pénzért öt darab alapkivitelű AMG G-osztályt lehetne venni – na de az már kit érdekel, ha itt van helyette ez.