A Forma-1-es csapatokat alaposan megizzasztja a 2013-as téli tesztszezon, hiszen nem elég, hogy a Pirelli új gumijaival mindössze egy-két körön tudnak érdemi munkát végezni, az autók elektronikai rendszerének hibái miatt még olyankor sem mindig sikerült az adatgyűjtés.
Az F1-es autók telemetriáját is biztosító egységes elektronikai rendszerének (ECU) szállítója 2009 óta a McLaren egyik leányvállalata, a McLaren Electronic Systems (MES). A gyártó a 2014-es új motorok bevezetése előtt idénre frissítette a szoftvert, de ez nem sült el jól.
Barcelonában több csapatnál is elszállt már a telemetria, a versenyzők-csapatok vakon és haszontalanul köröztek, semmilyen adatot nem gyűjtöttek tesztelés közben.
A Red Bullnálk nem titkolták, hogy mennyire bosszantók voltak ezek a hibák, a vezető versenymérnök, Andy Damerum emellett hozzátette, hogy „szerintem nem voltunk ezzel egyedül”. A Williams veterán csapatigazgatója, Dickie Stanford megerősítette ezt: „Nem tudtunk kommunikálni az autóval” – mondta. Kedden a lotusos Kimi Räikkönen szintén a „hülye szoftverre” panaszkodott.
A probléma súlyosságának érzékeltetésére a német Auto Motor und Sport azt írta, hogy „a Forma-1-ben beköszöntött a sötét középkor.”
A hibák miatt a MES Barcelonában végül a 2012-es szoftvert állította vissza az autókon, és azóta folyamatos hibajavításokkal próbálja orvosolni a problémákat.
„Minden nap van valami frissítés. Bízunk benne, hogy Melbourne-ben már minden megfelelően működik majd” – mondta a Ferrari motorfőnöke, Luca Marmorini.