A Hyundai Santa Fé hagyományosan a középső méret a koreai márka hobbiterepjárói közt; a tornasor: Tucson (ix35), Santa Fé, Veracruz (ix55). A hagyománynak most vége: a nyugdíjazott Veracruzt a 10,5 centivel megnyújtott Santa Fé váltja ki
Fotó megosztása:
Divatos, a szögletesen gonosz mai trendeknek megfelelő arcot kapott a harmadik generációs Santa Fé
Fotó megosztása:
Két- vagy 2,2 literes dízelmotorral rendelhető. A mienk a nagyobb, erősebb volt (197 lóerő), de a nagy tömeg miatt ezzel sem fürge a Santa Fé
Fotó megosztása:
A majd' kéttonnás behemót különleges, markáns pofájába senki nem merné belemondani: hiszen ez csak egy hitvány koreai X5-másolat! És nem is az. A 2012-es Santa Fé nem csak valamihez képest, hanem saját jogán érdekes és jó autó
Fotó megosztása:
Mostanság a szögletesre lapított lencse a menő; a 3-as BMW, VW Golf után a Santa Fé is ilyet kapott
Fotó megosztása:
Majd' 4,7 méter hosszú, a tengelytáv 2700 mm, a Passat-kategória átlagos értéke. Van is benne hely bőven
Fotó megosztása:
Masszív, tömör autó, megjelenésében is, minőségérzetben is
Fotó megosztása:
Fullos tesztautónk 19-es felniszettje még a 11,5 milliós listaáron is felüli extra
Fotó megosztása:
Szinte minden korszerű elektromos extrát megkaphatunk a Santa Fében; a kulcs nélküli nyitás-indítás is természetes
Fotó megosztása:
Az amerikai piac számára tervezték: New Yorkban mutatták be áprilisban. Kint 2800 mm-es tengelytávú, három üléssoros verzió is kapható
Fotó megosztása:
Az összkerékhajtás a Magna fejlesztése: a kocsi alapértelmezésben fronthajtású, központi osztómű tologatja a nyomatékarányt előre-hátra, csúszós kanyarokban a fékkel rá-rá fog a rendszer a túlpörgő kerékre (torque vectoring)
Fotó megosztása:
A dupla kipufogó Európában csak optikailag sportos. A tengeren túl bezzeg V6-os benzinmotorokkal, sőt, kétliteres turbóval árulják a Santa Féket
Fotó megosztása:
Széles, látványos a műszerfal, az elrendezés a Hyundai szimmetrikus stílusát követi
Fotó megosztása:
Irdatlan sok gomb és egy érintőképernyő kezelhető a motoros-memóriás bőrfotelből
Fotó megosztása:
Hatfokozatú, komótos, régi vágású automata kapcsolgatja a fokozatokat
Fotó megosztása:
A dizájn, az anyagok minősége valóban prémiumautóhoz méltó
Fotó megosztása:
Minden részlet finoman kidolgozott
Fotó megosztása:
Kis kényeztetés: az ajtó alja rásimul a küszöbre, így kiszálláskor nem sározódik be a lábszár
Fotó megosztása:
Óriási napfénytető, az elülső üveg eltolható
Fotó megosztása:
A központi képernyőn minden szokásos modern okosság megfigyelhető: tolatókamera, segédvonalakkal
Fotó megosztása:
A navigáció többször megviccelt minket, amikor egy horgásztóba futottunk jól jelzett útjain 13 km mélyen a Fertő-Hanság Nemzeti Parkban, eléggé meggyűlöltem
Fotó megosztása:
Apró ergonómiai malőr: a kijelzőn néha van óra, ...
Fotó megosztása:
... néha nincs óra
Fotó megosztása:
Egy gomb megnyomásával ez a csodaszép óra mindig előhívható
Fotó megosztása:
A körműszerek közti színes kijelző képminősége a legjobbak közül való
Fotó megosztása:
Nem lusta, de nem is takarékos a 2,2 literes dízel
Fotó megosztása:
A bonyolult menüből, sőt, menüKből szinte minden funkció testre szabható
Fotó megosztása:
Minden részlet tökéletes, finom, átgondolt, szép
Fotó megosztása:
Motoros kézifék, ami lejtőn is megakadályozza a visszagurulást, ha akarjuk
Fotó megosztása:
Bár követőradar érthetetlen módon nem volt a fullos Santa Fében, a kormányrásegítés mértéke azért három fokozatban állítható volt egy gombbal
Fotó megosztása:
A kis menü vezérlőegysége. Miért nem lehetett kivinni ezeket a funkciókat a főképernyőre?
Fotó megosztása:
A hifi remekül szól a nagy térben
Fotó megosztása:
Parkradar, tolatókamera, parkolóautomatika - utóbbi pont olyan hasznavehetetlen, mint az összes többi felvágós modern autóban
Fotó megosztása:
Lejtmenet-vezérlés, sávtartó automata, 230 voltos konnektor a csomagtérben; minden volt a nagy Hyundaiban
Fotó megosztása:
A csomagtér kivitelezése is olyan részletes, finom, mint a kabiné
Fotó megosztása:
230 voltos váltóáramú konnektor a raktérben
Fotó megosztása:
Az ülések egy könnyed mozdulattal ledönthetők, az 585 liternyi raktér könnyedén megtöbbszörözhető
Fotó megosztása:
Tartozékok szépen, rendben a csomagtérpadló alatt
Fotó megosztása:
Gyönyörű ajtóbelső, kis króm Santa Fé plakettel
Fotó megosztása:
A hátul ülőket is számos aprósággal kényezteti a kocsi
Fotó megosztása:
Ülésfűtés, automata ablakemelő - hátul
Fotó megosztása:
A támla dönthető, a hely tágas, széles
Fotó megosztása:
Gyönyörű a grafika is, a kulcs is
Fotó megosztása:
A Hyundai kulcsa szebb, mint egy Mercié, BMW-é, Audié
Fotó megosztása:
A dízelmotorral komótosan autózva nyolc liter alatt el lehet járni, ütve-vágva tíz felett is
Fotó megosztása:
A parkolóautomatika csodája: a képen látható pozíció az autó szerint egy párhuzamos tolatva beállás kellő közepe. Ebben a helyzetben a rendszer még simán ment volna hátra
Fotó megosztása:
A modern autók két semmire sem jó extrája a parkolóautomata és a hangvezérlés. Még nem láttam olyat, amiben jól működött volna
Fotó megosztása:
A parkolóautomatika csodája: a képen látható pozíció az autó szerint egy párhuzamos, tolatva beállás kellő közepe. Ebben a helyzetben a rendszer még simán ment volna hátra
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
a videó a hirdetés után indul
A szórakoztató, információs magazinműsor szakértője Borsi Gergely autóversenyző, ötszörös magyar bajnok, a műsorvezető Nagy Sándor, az autós világ laikus-érdeklődője, mintegy a nézők képviseletében.
A műsor hangsúlya természetesen az új modellek szubjektív tesztjére helyeződik, melyben a két műsorvezető markánsan megfogalmazza „szakvéleményét”.
Aki lemarad az adásról, a következő hétfőn este éjfélkor pótolhatja a mulasztást, vagy ugyanakkortól megnézheti teljes egészében a Vezess.hu videótárában, ahol a korábbi adások felvételei is megtalálhatók.