A brit egyetemen olyan rendszert fejlesztettek ki, amelyhez nem szükséges GPS műholdas rendszer segítsége, hanem lézerekkel és kamerákkal figyeli a kocsi az útvonalat. A kocsi előtti szakaszt egy pár kamera figyeli, akár a vezető szeme, míg az autóra szerelt lézerek a környezet 3D-s strukturáját állítják össze.
Ha a jármű egyszer már használt szakaszon jár, a kocsi megszólal: „Ismerem ezt az utat, akarja, hogy én vezessek?”
Az automatikát a számítógép képernyőjének megérintésével lehet bekapcsolni. A kikapcsolás is egy pillanat műve: elég a fékpedálra lépni, és máris visszaadja a robotsofőr a vezetést. A jelenleg egy Nissan LEAF-ben tesztelt rendszer nemcsak az utat, de a környezet mozgását is figyeli, így akadályt, gyalogost észlel az úton, megáll.
A rendszer jelenleg 5 ezer fontba (1 millió 750 ezer forint) kerül -, de Newman szerint reális a remény, hogy ennek az ötvenedére zsugorodhat idővel az ár.
Az önvezető kocsi képességeit valódi forgalomban még nem tesztelték, egyelőre csak egy külön erre a célra kijelölt pályán ellenőrzik.
Forrás: MTI