Tavaly a DAF Trucks némileg erősíteni tudta pozícióját az európai tehergépkocsi-piacon. Jelenleg a 16 százalékos piaci részesedésével a nehézkategóriában (16 tonna feletti össztömeg) a második legnagyobb nehéz-tehergépkocsikat gyártó márkának számít az Európai Unióban. Ezen kívül piacvezetőnek számít Hollandiában, Belgiumban, Nagy-Britanniában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon és Németországban. A DAF 19,1 százalékos piaci részesedéssel vezető pozíciót tölt be a nehézkategóriás nyerges vontatók szegmensében Európában.
Az Európai Unióban 2012-ben a nehézkategóriás tehergépkocsik teljes piacát 222 ezer jármű tette ki, ami körülbelül kilenc százalékos visszaesést jelent a 2011-es évhez képest, amikor is 242 500 tehergépkocsit helyeztek forgalomba ebben a szegmensben.
Tavaly a könnyűkategóriában az európai piac 55 300 járműre esett vissza, de az előrejelzések szerint idén azért némi növekedés is várható, mivel az üzemeltetők vélhetően igyekeznek Euro 5-ös járműveket beszerezni az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2014-es életbe lépése előtt. A DAF piaci részesedése a 6-16 tonnás kategóriában a 2011-ben elért 9 százalékról 2012-ben 11,5 százalékra nőtt.
Élet az Európai Unión kívül
A DAF az Európai Unión kívül szintén tovább erősítette piaci helyzetét, hiszen több mint 6100 CF és XF járművet adott át az ügyfeleknek a tavalyi év folyamán (2011: 5600). Marokkóban megkezdődött a CF helyi összeszerelése, míg Tajvanban elindult az LF helyi összeépítése.
Oroszországban 2012-ben 2750 járművet értékesített a holland gyártó, azaz közel nyolcszor annyit, mint 2010-ben, 13,3 százalékos piaci részesedést elérve a nehézkategóriában a nyugat-európai márkák között. A DAF a brazíliai Ponta Grossa új összeszerelő üzemének az épít, melyben év végére indulhat meg termelés.