Kínában nemzet(gazdaság)i sport az ipari szabadalmak gátlástalan másolása, az egészen kicsi termékektől az egészen nagyokig, beleértve az autóipart is.
Jobb félni, mint megijedni: még az sem biztos, hogy valaha gyártani fogják, Kínában mégis levédette az Urus SUV formatervét a Lamborghini
Jobb félni, mint megijedni: még az sem biztos, hogy valaha gyártani fogják, Kínában mégis levédette az Urus SUV formatervét a Lamborghini
Fotó megosztása:
Mivel a sérelmek utólagos orvoslása a sajátos kínai jogvédelmi szabályok miatt utólag körülményes, ráadásul a kínai állam előszeretettel tiltja ki piacáról azokat, akik kötekednek a helyi szereplőkkel, szerencsésebb dolog előre bebiztosítania magát az autógyártóknak, és helyben levédetni minden létező és nem létező termékük paramétereit.
Így járt el a Lamborghini is, amikor a közelmúltban szabadalmat kért és kapott tervezett szabadidőjárműve, az Urus dizájnjára.
Ez nem jelenti azt, hogy mégis gyártani szeretnék az autót – a Volkswagen csoport átmenetileg jegelte a projektet -, viszont azt sem szeretnék, hogy más gyártsa szellemi tulajdonukat, és ez valahol érthető.