Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.
Az új Audi S3 Sportback a már megismert paraméterek szerint 35 mm-rel nagyobb tengelytávon nyugszik, mint kompaktabb fivére, valamivel a hátsó túlnyúlás is nagyobb. Az elődmodellhez képest értelemszerűen nagyobbak az eltérések: a tengelytáv (az A3 Sportback generációváltásánál megismert paraméterek szerint) 58 milliméterrel nagyobb, a túlnyúlások csökkentek, a teljes magasság (és azzal együtt a helykínálat) nőtt.
Az új generációs S3-hoz képest hajszálnyival javultak a menetjellemzők: az átlagos üzemanyag-fogyasztás (6,9 l/100km) és a végsebesség (250 km/óra) változatlan, a hatfokozatú S-Tronic sebességváltóval mért 0-100 km/órás gyorsulás értéke papíron egy tizedmásodpercet javult (5,0 mp), ám ez inkább tekinthető méréshibának, mint valós fejlődésnek.
A színválaszték éppúgy tükrözi a háromajtós lehetőségeit, mint az opciós kényelmi és biztonsági rendszerek kínálata. A háromajtós S3-ast a piacon is fél év lemaradással követő S3 Sportback felára a német piacon nagyságrendileg ugyanannyi, mint amit a plusz két hátsó ajtóért azonos motorizáció és felszereltség mellett bármely A3 esetében felszámít az Audi. Azt nem tudni, hogy Magyarországon ez az árkalkuláció érvényesült-e.